لوح ثبت جهانی هورامان رونمایی شد
02 خرداد 1401 - 12:58
بازدید 117
7
مدیر کل میراث‌فرهنگی کردستان گفت: با حضور قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی از لوح ثبت جهانی هورامان رونمایی شد.
پ
پ

به گزارش گفتمان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کردستان، یعقوب گویلیان اظهار داشت: منظر فرهنگی هورامان در مردادماه سال ۱۴۰۰ به‌عنوان بیست و ششمین میراث‌جهانی ایران، ثبت جهانی شد.

وی گفت: این منظر دربردارنده ارزش‌های منحصربه‌فرد طبیعی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی ملموس و ناملموس بسیاری است که هر کدام از این نمادها گوشه‌هایی از زوایای فرهنگ غنی و پربار این منطقه را نمایان می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: به‌منظور استفاده بهتر از ظرفیت‌های گردشگری این منطقه، مطالعات و طرح جامع گردشگری با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اساتید و صاحب‌نظران در هورامان تهیه و تدوین می‌شود.

وی گفت: ساماندهی و تدوین این طرح در منطقه جهانی هورامان می‌تواند الگویی راهبردی به‌منظور برنامه‌ریزی صحیح و کارشناسی شده در حوزه گردشگری و توسعه همه‌جانبه استان باشد.

گویلیان افزود: امیدواریم با بهره‌مندی مطلوب از این بهره‌‎ ظرفیت‌ها، زمینه‌های توسعه صنعت گردشگری استان بیش از پیش فراهم و گام‌های مؤثری برای خدمت به جامعه و رونق اقتصادی استان برداشته شود.

بیشتر بخوانید:
استاندار کردستان: دولت از ثبت جهانی هورامان حمایت می‌کند
نماینده یونسکو برای بازدید از روستاهای هورامان وارد کردستان شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.