اجتماعی
| 2 سال قبل

طرح‌های ملی با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت دولت قرار دارد

به گزارش گفتمان: دکتر «جمشید اسماعیلی» روز دوشنبه در نشست مدیران نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه پنج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به مشکلات عمرانی و پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاهی افزود: باتوجه به مشکلات مالی، دانشگاه‌ها نباید طرح‌های بدون اعتبار و بدون تأمین بودجه مشخص را شروع کنند.

وی اظهار داشت: ما برای خدمت به دانشگاه‌ها و اتخاذ تصمیمات اصولی و صحیح برای رفع مسایل و نیازهای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه اینجا حضور داریم.

اسماعیلی با اشاره به سفرهای استانی هیأت دولت افزود: یقین بدانید که همه مصوبات سفرهای استانی و به طور مشخص مصوبات دانشگاهی از طرف رییس جمهور پیگیری می‌شود و همه مصوبات به طور صد درصد عملیاتی و محقق خواهند شد.

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت عتف تأکید کرد: دانشگاه‌هایی که مصوبه ریاست جمهوری دارند، این مصوبات در همان سال تصویب و محقق خواهد شد.

وی با طرح پیشنهاد تشکیل منطقه ویژه سبز دانشگاهی گفت: خوشبختانه دانشگاه رازی در حوزه مدیریت سبز بسیار موفق عمل کرده است، همچنین پروژه‌های عمرانی افتخارآمیز زیادی در طول چهار دهه اخیر در این دانشگاه رقم خورده است.

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در ادامه وفاق، همدلی و همگرایی مدیران دفاتر نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منطقه پنج را مورد تأکید قرار داد و افزود: داشتن این اتحاد، وفاق، تضارب آرا و تعاطی افکار لازمه پیگیری مطالبات بحق دانشگاه‌ها در وزارتخانه است.

دکتر «محمدنبی احمدی» خواستار توجه وزارت علوم به دانشگاه‌های منطقه پنج شد و گفت: این منطقه بسیار مظلوم واقع شده و نیازمند حمایت و توجه جدی برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی است.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌ها و پیگیری‌های مجدانه دکتر خطیبی معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پیگیری‌های ایشان برای کمک به رفع مشکلات دانشگاه‌ها را در سفر به دانشگاه رازی نظاره‌گر بودیم.

احمدی همچنین از زحمات و تلاش‌های مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت عتف قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با حمایت‌ها و راهنمایی‌های راهگشای دکتر اسماعیلی، شاهد پیشبرد و توسعه برنامه‌های عمرانی و زیرساختی دانشگاه باشیم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا»  آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و  دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید:
هشت هزار میلیارد تومان برای طرحهای ملی استان همدان هزینه می‌شود
بانک ملی ۱۰هزار میلیارد ریال به طرح های صادرات محور تسهیلات می دهد