هزینه چهلم متوفی صرف آزادی یک زندانی در همدان شد
02 مرداد 1401 - 10:27
بازدید 62
3
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: هزینه مجلس چهلم مرحوم ترابی برای آزادی یک زندانی اختصاص یافت و زمینه ساز آزادی مرد ۵۳ ساله شد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: یداله روحانی منش روز یکشنبه اظهار داشت: فرزندان مرحوم ترابی با حضور در ستاد دیه و پرداخت ۳۰ میلیون تومان هزینه پیش بینی شده برای مجلس ترحیم، خواستار آزادی یک زندانی نیازمند شدند.

وی اضافه کرد: با کمک مالی این خانواده و مساعدت خیرین یک زندانی که از سال ۱۳۹۵ راهی زندان شده و توان مالی برای پرداخت بدهی ۱۰ تن از شکات را نداشت آزاد شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان خاطرنشان کرد: این زندانی پیشتر در حرفه تابلوسازی فعال بوده اما به علت بیماری و ناتوانی در انجام فعالیت های سنگین، خانه نشین و بیکار شد و نتوانست به تعهدات خود عمل کند.

به گفته وی، ۲۰۶ زندانی جرائم غیر عمد (۱۱ زن و ۱۹۵ مرد) هم اینک در زندان های این استان بسر می برند که شامل ۱۶۷ بدهکار مالی، ۳۶ زندانی مهریه و سه زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان درباره فعالیت های ستاد دیه و کمک های موثر خیرین در استان همدان برای آزادی زندانیان، افزود: ۷۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان همدان در سه ماهه نخست امسال با پرداخت ۸۰ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال بدهی آزاد شدند.

روحانی منش اظهار داشت: افراد آزاد شده شامل ۵۵ زندانی مالی، ۱۳ زندانی مهریه، یک زندانی نفقه و یک زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح هستند که با پیگیری ها و تلاش ستاد دیه و همراهی و مشارکت افراد خیر از زندان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید:
زمینه مشارکت مجموعه‌های اقتصادی در آزادی زندانیان فراهم شود
۲۲۲ زندانی جرائم غیرعمد در همدان/ خیران کمک کنند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.