سند ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمانشاه امسال صادر می‌شود
12 مرداد 1401 - 9:54
بازدید 123
5
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه: رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از صدور سند برای ۹۷ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تا پایان امسال هم سند ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی صادر می‌شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «پرویز توسلی زاده» روز سه‌شنبه در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان کرمانشاه، افزود: چشم انداز این شورا تا پایان سال این خواهد بود که برای ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی با رفع موانع موجود سند صادر شود و موارد باقی مانده نیازمند صدور دستور قضایی است.

وی تاکید کرد: موضوع کاداستر اراضی کشاورزی باید اولویت اداره ثبت اسناد و املاک استان قرار گیرد و برای این منظور جلسات هفتگی اداره ثبت استان و سازمان جهاد کشاورزی برگزار شود و نتیجه این نشست ها به صورت ماهیانه در جلسات شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بررسی و پیگیری شود.

در ادامه کرمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز با تاکید بر موضوع صدور سند برای اراضی زراعی یادآور شد: ضمن رفع موانع، برای این منظور مشوق های در نظر گرفته شود از جمله ارائه خدمات بیشتر به کشاورزانی که دارای سند کشاورزی هستند.

در ادامه به بیان برخی موانع موجود و راهها و راهکارهای برون رفت از آنها اشاره و تاکید شد ضمن رفع این مشکلات باید زمینه صدور سند برای ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تا پایان سال فراهم شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

در این استان حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

بیشتر بخوانید:
سند مالکیت بیش از یک هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی کردستان صادر شد
تمامی اراضی ملی ایلام باید دارای طرح کاداستر باشد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.