هم اکنون ۶۰ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند
19 مهر 1401 - 11:31
بازدید 67
3
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان: مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه تمامی نسخه های الکترونیک پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت به صورت الکترونیکی صادر می شود گفت: همدان یکی از استان‌های موفق کشور در اجرای طرح الکترونیکی شدن و حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: فریبرز نیاستی کاهش هزینه‌های درمان و مقابله با تخلفات حوزه دارو را از جمله مزایای الکترونیکی شدن نسخ برشمرد و اضافه کرد: با الکترونیکی شدن بیمه سلامت نحوه پرداخت حق بیمه مراکز درمانی و پزشکان طرف قرارداد با این بیمه تسهیل شده است.

وی با بیان اینکه افراد بدون بیمه در دهک یک تا سه درآمدی بدون شرکت در آزمون وسع بیمه رایگان می‌شوند ادامه داد: هم اکنون ۶۰ درصد جمعیت استان همدان معادل یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۷۶۴ نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان افزود: بیشترین بیمه شدگان این سازمان زیرپوشش صندوق روستاییان قرار دارند و بیمه شدگان صندوق روستاییان برابر با ۶۲۴ هزار و ۷۹ نفر هستند.

نیاستی تصریح کرد: دومین صندوق از نظر جمعیت زیر پوشش، صندوق بیمه سلامت همگانی است که تعداد بیمه شدگان در این صندوق برابر با ۳۲۶ هزار و ۱۲۰ نفر است.

وی بیان کرد: صندوق کارکنان دولت از نظر پوشش جمعیتی، سومین صندوق سازمان بیمه سلامت محسوب می‌شود که ۱۲۰ هزار و ۳۰۰ نفر زیر پوشش این صندوق قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: صندوق سایر اقشار از نظر پوشش جمعیتی، چهارمین صندوق این سازمان است که ۶۲ هزار و ۱۲۸ نفر در این صندوق زیرپوشش بیمه‌ای هستند و همچنین سه هزار و ۱۳۷ نفر نیز زیرپوشش صندوق بیمه سلامت ایرانیان قرار دارند.

نیاستی با بیان اینکه بیمه سلامت استان همدان سال گذشته در مجموع ۵۶۴ میلیارد تومان بابت هزینه درمانی بیمه شدگان به موسسات و مراکز درمانی پرداخت کرده است ادامه داد: از این میزان ۲۵ میلیارد تومان برای هزینه های درمانی بیماران خاص پرداخت شده است.

نیاستی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش بیمه سلامت به بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است گفت: تا ۹۰ درصد هزینه های ناباروری از طریق این بیمه پرداخت می شود.

وی افزود: دسترسی عادلانه به خدمات درمانی، سلامت محوری و کاهش هزینه های درمان از راهبردهای اصلی بیمه سلامت در استان همدان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت: همه کسانی که بدون بیمه هستند و یا از قبل در آزمون وسع شرکت کرده و به دلیل عدم توان مالی هنوز دفترچه درمانی دریافت نکرده‌اند، می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در اسرع وقت دفترچه بیمه رایگان دریافت کنند.

نیاستی با بیان اینکه سامانه ای در خصوص ثبت و پیگیری بیمه شدگان طراحی شده که تمامی درخواست ها را برای رسیدگی به بیمه سلامت ارسال می‌کند گفت: تمامی بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از داشتن اعتبار دفترچه بیمه خود اطمینان پیدا کنند و نیز با شماره گیری ۱۶۶۶ از اطلاعات پزشک خانواده خود مطلع شوند.

طبق آخرین سرشماری استان همدان دارای با یک میلیون و ۷۴۸ هزار و ۲۳۴ نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان است.

بیشتر بخوانید:
پای حرف بیماران سرطانی همدان| هزینه رادیوتراپی سنگین‌تر از درد بیماری/ تامین هزینه پرتو درمانی امکانپذیر نیست
رتبه استان همدان در طرح نسخه نویسی الکترونیکی ارتقا یافت

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.