منشا مسمومیت های سریالی در ایلام از منظر سیستم امنیتی :مردم به شایعات اعتنا نکنند /بیوتروریسم منتفی است
17 اسفند 1401 - 10:44
بازدید 59
5
برونداد بررسی های کارشناسانه نیروهای امنیتی الهام گرفته از مطالبه رهبری معظم انقلاب مبنی بر ضرورت شناسایی و برخورد بدون اغماض با عوامل این اتفاق تلخ و البته فلسفه وجودی آنان یعنی شناسایی عوامل ناامنی ها بشرح ذیل است.
پ
پ

گفتمان: به دنبال سلسله مسمومیت هایی که این ماه‌ها بر اساس آن دانش آموزان مدارس سطح کشور را راهی مراکز درمانی می کند ،از دو روز پیش وقوع آن را در چند مدرسه دخترانه دز سطح استان ایلام شاهد بودیم.

با توجه به حساسیت موضوع و ضرورت شناسایی عوامل و چرایی ابن رخداد قابل تامل که امنیت روانی جامعه را نشانه گرفته است ما بعنوان رسانه و نماینده افکار عمومی به این موضوع مهم ورود کردیم.

بدیهی است با وجود عدم تاثیر گذاری این موضوع بر سلامت جسمی دانش آموزان بدلیل درمان سرپایی مراجعین به مراکز درمانی، موضوع از حیث آسیب های روانی و تشویش اذهان جامعه در دستور کار قرار گرفت.

چرا که ابعاد روانی اخبار این رویداد بطور قطع روح و روان مردم را نشانه گرفته و بر مقوله احساس امنیت تاثیر منفی بر جای خواهد گذاشت.

ازسویی نیز بدلیل گستردگی آن و هدف قرار دادن فرزندان مردم بعنوان خط قرمز همه ما ،این موضوع به دستاویزی برای موج سواری رسانه های معاند و شبکه گسترده اجتماعی آنان بمنظور بهره برداری ابزاری با هدف ناامن سازی کشور و کلید زدن اعتراضات و همچنین تضعیف دستگاه امنیتی مبدل شد.

این رسانه در چندین مطلب ضرورت شناسایی ریشه ها و عوامل این رخداد تلخ از سوی دستگاههای مسول را خواستار و از آنان تبیین موضوع بمنظور جلوگیری از تشکیک و ابهام در افکار عمومی را مطالبه نمود.

واقعیتی که بی شک هم در مسیر تامین سلامت دانش آموزان در مقابل ادعاهای مطروحه و هم تامین سلامت روانی مردم و جلوگیری از تشتت و تشویش روانی مردم موثر واقع می شد.

بدنبال این موضوع نیروهای امنیتی(وزارت اطلاعات ) که همواره در شناسایی ریشه های ناامنی و کشف شبکه های خرابکاری بی توجه به سیاست بازی ،نقش اصلی را عهده دارند به این مساله مهم در کشور ورودی کارشناسانه داشت.

برونداد بررسی های کارشناسانه نیروهای امنیتی الهام گرفته از مطالبه رهبری معظم انقلاب مبنی بر ضرورت شناسایی و برخورد بدون اغماض با عوامل این اتفاق تلخ و البته فلسفه وجودی آنان یعنی شناسایی عوامل ناامنی ها بشرح ذیل است ؛

۱-در بررسی میدانی ،اطلاعاتی و دوربین های مداربسته مدارس و پیرامون آن ،هرگونه اقدام از سوی عوامل بیرونی را منتفی می کند .

۲-هیچگونه نشانه ای مبنی بر وقوع عملیات بیو تروریسم و انتقال ابزار عملیات شیمیایی در مدارس مذکور وجود ندارد

۳-نقش شیطنت برخی دانش آموزان در استفاده از برخی ابزار نظیر اسپری فلفل، برف شادی ،استفاده از کپسول های بوزا و تولید بوی مصنوعی در این رویداد مشخص شده است .

۴-تاثیرات روانی ملهم از جنگ روانی در شبکه های اجتماعی و رسانه ای بر دانش آموزان قابل انکار نیست و این موضوع بصورت یک اپیدمی بصورت سریالی در مدارس مختلف استان روی داده است

۵-در بررسی آزمایشگاهی دانش آموزان مراجعه کننده به مراکز درمانی ،هیچ اثری از گاز یا مواد مسموم کننده در نمونه های گرفته شده یافت نشده است

۶-به گواه پزشکان متخصص مراکز درمانی و انطباق آن با نمونه های آزمایشگاهی هیچ ردی از وجود مواد شیمیایی و گازها مشهود نیست و تاثیر سم بر سلامت جسمی دانش آموزان بستری شده به اثبات نرسیده است.

۷-در بررسی علائم حیاتی دانش آموزان بستری شده علامتی دال بر مسمومیت گازی یا شیمیایی نظیر کاهش سطح اکسیژن بعنوان بدیهی ترین نشانه مسمومیت نمایان نشده است

از آنجائیکه نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات استان ایلام از خبره ترین کارشناسان امنیتی به حساب آمده که با تکیه بر تعهد و تخصص و بدون سیاسی کاری همیشه در شناسایی ریشه های ناامنی موفق عمل کرده و وثوق آنان به اثبات رسیده است ،برونداد بررسی های آنان نیز مورد اعتناست .

بدیهی است وقتی عالی‌ترین مقام امنیتی استان با تکیه بر داشته ها و اخلاق با قاطعیت هرگونه حمله شیمیایی را رد کرده و اعتماد به نظریه های آنان نیز به اثبات رسیده است ،مردم خوب ما نیز باید با اعتماد به بررسی های کارشناسانه آنان با موضوع مسمومیت ها مواجهه شوند .

از این‌رو با توجه به اینکه فلسفه رسانه های معاند ،دشمنی با کشور، ایجاد تشویش و وارونه سازی اتفاقات کشور بوده و از هیچ تلاشی برای بهره گیری از اتفاقات ریز و درشت به نفع اربابان خود فروگذار نیستند ،در گام اول می بایست مرجعیت رسانه ای خود را تغییر دهند.

به مردم اعتماد می دهیم با توجه به اینکه این رسانه هیچگاه از حقوق مردم کوتاه نیامده و همیشه تندترین نقدها را به حساس ترین دستگاهها وارد کرده است ،بی توجه به ادعاهای رسانه های برون مرزی ،اطلاعات خود در خصوص موضوع مسمومیت ها را از رسانه های داخلی دنبال کنند.

صرفنظر از اختلاف سلایق و تکثر و تعدد نگاه های سیاسی ،در مواجهه با مسائل اینچنینی صرفا اشتراکات و منافع ملی را مورد توجه قرار داده تا از این بحران ساختگی نیز با موفقیت و سرافرازی خارج شویم .

به مردم و مخاطبین قول می دهیم چنانچه در ادامه اسناد و مدارک متقنی دال بر نفی ادعاهای مطروحه کشف شد بدون کتمان آنان را در جریان امر قرار داده و حقوق آنان را از هر دستگاه و فردی که در مقابل آن قرار گیرد مطالبه نماییم ،اما تا لحظه انتشار این مطلب هیچ مدرکی دال بر حمله شیمیایی یا بیو تروریسم یافت نشده و این موضوع صرفا از یک رشته اقدامات روانی نشات گرفته است .

و عاقبه للمتقین

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.