جابجایی اهم و مهم و پروژه سرگرم سازی مردم !
19 اردیبهشت 1402 - 8:22
بازدید 67
4
موضوع حجاب و تعطیلی برخی مراکز تفریحی و کسب و کارها به بهانه حجاب را باید نقطه کانونی یک بازی سرگرم کننده نام نهاد که از طریق جابجایی اهم و مهم در کشور استارت زده شده است.
پ
پ

گفتمان زاگرس: موضوع حجاب و تعطیلی برخی مراکز تفریحی و کسب و کارها به بهانه حجاب را باید نقطه کانونی یک بازی سرگرم کننده نام نهاد که از طریق جابجایی اهم و مهم در کشور استارت زده شده است.

ما مسلمانیم ،اعتقادات خاص خود را داریم و این را بصورت فطری آموخته ایم که در  زندگی ، مراودات اجتماعی و رفتارهایمان چارچوب هایی را مدنظر داشته باشیم وبه نمادها و ارزش‌های دینی احترام بگذاریم.

از این‌رو رعایت مصالح و خطوط قرمز مرتبط به شرع و الزامات آن به کسی که حضور دین را در زندگی خود پذیرفته است یک اصل خدشه ناپذیر است ،بنابراین هر فرد باید خود پای عدول از این الزامات نشسته و عواقب اخروی آن را پذیرا باشد.

چرا که یک وجه دین که اساسی ترین آن نیز به حساب می آید فردی بودن آن است به این معنا که هیچ فردی به خاطر ارتکاب گناه و بروز رفتارهای خلاف ارزشهای دینی از سوی فرد دیگر، مورد مواخذه قرار نمی گیرد و مجازات نمی شود.

از سوی دیگر دین و مذهب دارای وجوه گسترده ایست که بصورت یک زنجیره در خدمت کمال انسان قرار گرفته و یا بالعکس می تواند باعث تنزل اخلاق در افراد شود ،یکی از این وجوه رعایت عدالت و کمک به رفع گره ها و مشکلات همنوعان است ،چرا که دین در کنار دعوت به رعایت الزامات شرعی ،لزوم رسیدگی به امور دنیوی مردم را نیز بعنوان یک اصل پذیرفته است.

اما متاسفانه این روزها در جامعه ایران به گونه ای بر یک وجه دین و الزامات شرعی تمرکز شده است که دیگر وجوه تامین کننده اخلاق و ایمان جامعه به حاشیه رانده شده است.

گفتیم رعایت حجاب و ارزش های دینی مطلوب جامعه دینی است اما عزت نفس یک مومن چیزی کمتر از دیگر ارزش های دینی نیست، اینکه بگوییم تو باید ارزش‌های دینی را رعایت کنی اما نیازهای مادی او را به گونه ای اعجاب آور از دسترس خارج کنی که تا کمر آن فرد را راهی سطل زباله کنی یعنی یک جای کار می لنگد !

امروز در جامعه ایرانی از طریق غفلت بر نیازها و جابجا کردن اهم و مهم ،یک مساله را آنقدر بزرگ کرده و آن را مهم جلوه کرده و بخشی از جامعه را به جان بخش دیگر آن انداخته اند تا نپرداختن به وجه مادی یعنی نیازهای اساسی مردم نکته منفی در کارنامه کارگزار محسوب نشود. 

اما واقعیت این است این روزها اهم و مهم نمودن مسائل در کشور به چشم کمتر مسولی می آید ،مسولی که خود می داند ناکارآمدی او عامل بوجود وضعیت نامطلوب معیشتی برای مردمش شده است ،از طریق جابجایی اهم و مهم و به جان هم انداختن مردم ،اصلی ترین نیاز مردم را به حاشیه رانده اند تا از این طریق سرپوشی بر ناکارآمدی خود بگذارند. 

جای تعجب دارد در حالیکه سال جدید از سوی رهبر انقلاب سال کنترل تورم و افرایش تولید نامیده شده است ،سیاستگذاران بر خلاف این شعار و با برجسته سازی یک موضوع ارزشی ،با اقدامات مخرب خود عملا در مسیر عدم تحقق این شعار قرار گرفته اند.

بنابراین شکی در این موضوع نداریم که بروز رفتارهای هیجانی بنام صیانت از ارزش های دینی که با تعطیلی مراکز تولید ثروت و کسب و کار همراه شده است ،ریشه در دو عامل دارد.

یا اینکه آنان با دستکاری مهم های جامعه و جابجایی آن و تحریک بخش متعصب جامعه سعی در ایجاد جنجال بمنظور فراموش نمودن اصل موضوع و مساله مهم کشور یعنی معیشت و اقتصاد دارند.

یا اینکه خود بازی خورده دست مهر گردانان خارج از صفحه بازی قرار دارند تا از طریق سرگرم نمودن آنان به موضوعات بی ربط و ایجاد تحریک و تعصب و متعاقب آن تعطیلی مراکز کسب و کار ،به جای کنترل تورم و افزایش تولید در مسیر کنترل تولید و افزایش تورم گام بردارند. 

در کل برآیند رفتارهای این روزها از سوی طیفی از جامعه موضوعی تعمدی از سوی بخشی از کارگزاران و سیاستگذاران است که از طریق جابجایی اهم و مهم و استارت پروژه سرگرم سازی مردم ،سعی در دور کردن بخش های فعال جامعه برای حرکت به سوی پویایی اقتصادی و تحقق شعار سال دارند.

در هر صورت باید گفت، این پروژه ها با هر هدفی که صورت گیرد ،تیر آن بر جایی خواهد نشست که ماحصل آن پمپاژ نارضایتی و بی اعتماد سازی مردم از سیستم سیاسی کشور است.

چنانچه به شعار ضرورت حفظ نظام بعنوان یک واجب شرعی اعتقادی وجود داشته باشد،حفظ نظام جمهوری اسلامی اوجب الواجبات است ،و انتخاب مسیری که خروجی آن ثلمه بر این واجب باشد قطعا حرام شرعی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.