ترک فعل در دستگاه‌های اجرایی پیگرد قانونی دارد
01 تیر 1402 - 12:18
بازدید 61
2
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: ترک فعل، مسامحه و کوتاهی در دستگاه‌هایی اجرای تاکنون مورد پیگیری قانونی قرار گرفته و می‌گیرد.
منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش گفتمان: شهرام کرمی امروز در نشست خبری که در دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به پرونده سرقت سرب اتاق رادیوتراپی بیمارستان امام رضا(ع)، اظهار داشت: این سرقت در طول سه ماه و به تدریج انجام شده تا به رقم قابل توجهی رسیده است، اما چون در مدت طولانی رخ داده اموال فروخته شده و کشف نشده است.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه سه سارق این پرونده دستگیر شده و در بازداشت موقت هستند افزود: سه نفر از مالخران نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

کرمی با اشاره به اینکه مسئولان بیمارستان و درمان از جهت مسامحه و کوتاهی در مراقبت از اموال احضار شدند و حتی برای آن‌ها قرار صادر شد گفت: منتظر نظر نهایی سازمان بازرسی هستیم که کیفرخواست صادر شود.

وی با بیان اینکه در چند وقت اخیر مشکل کمبود دارو در سراسر کشور بوده، اما در استان کرمانشاه در برخی اقلام نمود بیشتری داشته است، عنوان کرد: تخلف و جرمی در یک مورد احراز شد که شخصی در یکی از بیمارستان‌ها داروهای دولتی را خارج و به نرخ آزاد فروخته که بازداشت و کیفرخواست برای او صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ضابطین دادگستری تحت نظارت و تعلیم دادستان و دادسرا هستند، بیان کرد: در سال گذشته ۲۵۲ مورد بازرسی از ضابطین در دادسرای استان انجام شد و در سه ماه امسال به ۸۴ مورد رسیده است.

کرمی با بیان اینکه ضابط قضایی باید آموزش دیده و دارای کارت باشد، گفت: در سال گذشته ۳۲۲ نفر و در سه ماه اول امسال نیز ۱۷۱ نفر به تعداد ضابطین افزوده شد و همچنین سال گذشته ۱۵۰۰ نفر از ضابطان تحت آموزش قرار گرفتند.

دادستان کرمانشاه بیان کرد: هر چند مشکلات اقتصادی در سراسر کشور وجود دارد و ما به عنوان دستگاه قضایی حق ورود به کار دستگاه اجرایی را نداریم، اما در زمینه ترک فعل یا مسامحه به موجب قانون موارد تحت تعقیب قرار گرفته و می‌گیرد.

وی گفت: سازمان بازرسی برای ما معیار است و به نمایندگی قوه قضائیه نظارت بر دستگاه‌های اجرایی دارد و هر جا به تخلف و جرمی برخورد کرد به دادستان گزارش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:
باند سرقت در کرمانشاه منهدم شد
انهدام ۸۰ باند سرقت توسط پلیس آگاهی کرمانشاه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.