۱۳۴ هزار تن گندم در استان کرمانشاه خریداری شد
03 تیر 1402 - 13:37
بازدید 79
5
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۳۴ هزار تن گندم از مزارع کشاورزان مناطق گرمسیری استان برداشت و تحویل مراکز خرید تضمینی شده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «علی چاله چاله» روز شنبه افزود: این میزان گندم تحویلی از سطح ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۲۸ هزار هکتار دیم خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه برداشت گندم در استان از ۲۶ اردیبهشت ماه از شهرستان قصرشیرین آغاز شده، خاطرنشان کرد: برداشت گندم قصرشیرین به اتمام رسیده و در سایر مناطق ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه مراکز خرید تضمینی کار تحویل گندم کشاورزان را بر عهده دارند، گفت: به این منظور ۱۰۳ مرکز برای خرید گندم و کلزا فعال هستند.

وی سطح زیرکشت گندم استان را ۳۹۳ هزار و ۶۱۵ هکتار اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود از این سطح ۸۷۴ هزار تن گندم تولید شود.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی،۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

بیشتر بخوانید:
تولیدکنندگان بخش کشاورزی کرمانشاه در انتظار قوانین حمایتی مجلس
استاندار کرمانشاه: توسعه کشاورزی با افزایش درآمد زارعان محقق می‌شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.