خلا پلیس راهور در خیابانهای آبدانان
01 مرداد 1402 - 10:46
بازدید 63
3
تعریض خیابان مهمترین، اساسی ترین و حتی ضروری ترین راه حل ممکن است که این کار در برخی معابر انجام، در برخی در حد حرف باقیمانده و در برخی دیگر نیز به دلیل وجود موانع حتی حرفش را هم نمی توان زد.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

گفتمان، بهروز مردانی: بافت قدیمی شهر آبدانان با خیابانهای کم عرض باعث شده که امروز با افزایش وسایط نقلیه جوابگوی گنجایش این حجم از خودروها را نداشته و در ساعاتی از روز تردد در خیابانها تقریبا غیرممکن و ترافیک سنگین حاکم است.

برای رفع و غلبه بر این معضل راه حل های وجود دارد که می توان به تعریض خیابان، یک طرفه کردن مسیرها و استفاده از پلیس اشاره کرد که با عملیاتی کردن حداقل یکی از این موارد می تواند تا حدودی گره ترافیکی را باز کرد.

تعریض خیابان مهمترین، اساسی ترین و حتی ضروری ترین راه حل ممکن است که این کار نیز در برخی معابر انجام، در برخی در حد حرف باقیمانده و در برخی دیگر نیز به دلیل وجود موانع حتی حرفش را هم نمی توان زد.

یک طرفه کردن مسیرها دیگر راه حلی است که با توجه به نبود مسیرهای جایگزین این نیز از اراده مسئولان خارج و میسر نمی باشد.

 بنابراین تنها راه باقی‌مانده جهت جبران رفع این نواقص استفاده از نیروی پلیس در معابر پرتردد و شلوغ می باشد.

هرچند این اتفاق در طول روز گاها شاهد آن هستیم ولیکن در اوج پیک شلوغی عملا نشانی از پلیس نبوده و خودروها با پارک در دو طرف خیابان مسیرها را قفل و تردد غیرممکن و بعضا موجب تصادفاتی می شود.

لذا حضور همیشگی و مداوم پلیس خصوصا در مواقع شلوغی (سر ظهر و غروب) در برخی معابر لازم و ضروری بوده و انتظار است شورای ترافیک و پلیس راهور این مهم را مد نظر و با استقرار پلیس خصوصا در لاین غربی منتهی به میدان ولی عصر از کاهش بار ترافیکی جلوگیری به عمل آورد.

بیشتر بخوانید:
پایان عملیات اجرایی سازه سنگی ملاتی در شهرستان آبدانان
نداشتن پروژه هایی با ردیف ملی مهمترین چالش شهرستان آبدانان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.