۱۳ کردستانی امسال بر اثر غرق شدگی جان باختند
05 مرداد 1402 - 12:10
بازدید 62
2
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا تا پایان تیرماه، ۱۳ نفر به دلیل غرق شدن در آب در استان جان خود را از دست دادند.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: حسین جعفری اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیر ۱۹ مورد غرق شدگی در آب به اورژانس ۱۱۵ گزارش شد که گروه های فورتی های پزشکی بلافاصله به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه با اعزام پرسنل اورژانس ۶ مورد از ۱۹ مورد غرق شدگی احیا شدند و از مرگ نجات نجات یافتند، افزود: با شروع فصل گرما موارد غرق شدگی در آب خصوصا در میان کودکان و نونهالان و همچنین افرادی که مهارت کافی در شنا ندارند افزایش می یابد که این امر ضرورت آموزش هرچه بیشتر در این زمینه را یادآوری می‌کند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: تجربه و همچنین آمارهای ما در روزهای اخیر نشان داده است که با افزایش دما، تمایل به شنا و آب‌تنی هم در میان مردم بیشتر می‌شود و همین موضوع زنگ خطر افزایش مرگ‌های ناشی از غرق شدگی را افزایش داده است.

جعفری ادامه داد: با شروع فصل گرما، تمایل به شنا و آب‌تنی هم افزایش پیدا می‌کند و متاسفانه افراد بسیاری برای شنا و آب تنی به استخرهای کشاورزی، استخرهای خانگی یا رودخانه‌ها و آب‌بندها مراجعه می‌کنند در این محل‌ها امکان نظارت یا استقرار تیم‌های نجات غریق وجود ندارد و همین موضوع نیز سبب افزایش احتمال مرگ درپی غرق شدگی می‌شود.

وی از مردم خواست بدون برخورداری از مهارت شنا به هیچ عنوان وارد آب بخصوص دریا، رودخانه و قسمت عمیق استخرها نشوند و توجه کنند که شنا در استخر بسیار راحت‌تر از شنا در دریا است و از این رو با تصور اینکه با فنون شنا در استخر آشنا هستند، وارد آبهای آزاد و پشت سدها نشوند.

وی گفت: موضوع دیگر، شنا در استخرهای خانگی، کشاورزی و امثال آن است که مردم باید توجه داشته باشند از رها کردن کودکان خود در حاشیه این استخرها پرهیز کنند در مورد استخرهای کشاورزی یا آب نماها نیز باید توجه داشته باشند که این محل‌ها به هیچ عنوان برای شنا مناسب نبوده و خطراتی مانند برق گرفتگی، عفونت و دیگر مخاطرات آنها را تهدید می‌کند.

اورژانس ۱۱۵ کردستان دارای ۶۲ پایگاه شهری و جاده‌ای، ۲ پایگاه موتورلانس، یک پایگاه اورژانس هوایی و یک اتوبوس آمبولانس است.

بیشتر بخوانید:
آبهای کرمانشاه امسال۵نفر رابلعیدند
دو جوان در رودخانه سیمره کوهدشت غرق شدند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.