استان کرمانشاه نصف استانداردهای جهانی جنگلبان دارد
09 مرداد 1402 - 12:46
بازدید 59
4
به گفته جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، استان کرمانشاه به ازای هر ۲۳ هزار هکتار جنگل یک نفر جنگلبان دارد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: فرشید سنجری به مناسبت روز جهانی جنگلبانی (۹ مرداد) با بیان اینکه استان کرمانشاه ۷۳ جنگلبان دارد، گفت: هم‌اکنون استان کرمانشاه به ازای هر ۲۳ هزار هکتار جنگل یک نفر جنگلبان دارد.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه نصف استانداردهای جهانی جنگلبان دارد، افزود: بر اساس استاندارد جهانی باید به ازای هر ۵۰۰۰ هکتار جنگل و هر ۳۰ هزار هکتار مرتع یک جنگلبان وجود داشته باشد که بر اساس این تعریف استان کرمانشاه باید حدود ۱۴۰ نفر جنگلبان داشته باشد.

سنجری در ادامه با اشاره به اینکه منابع طبیعی در اکثر استان‌ها با کمبود جنگلبان مواجه است، گفت: هرچند تلاش‌ می‌شود این کمبودها با پای کار آوردن نیروهای مردمی تا حدودی جبران شود، اما لازم است تعداد جنگلبانان افزایش پیدا کند تا کار حفاظت از جنگل‌ها بهتر انجام شود.

سنجری گفت: کمبود تعداد جنگلبانان منجر به کاهش ضریب حفاظتی از جنگل‌ها خواهد شد.

وی در ادامه سطح جنگل‌ها و مراتع استان را یک میلیون و ۶۲۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان ۵۲۷ هزار هکتار آن جنگل است که عمده این جنگل‌ها به گونه “بلوط” اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید:
آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ۶۰ درصد کاهش یافت
حمایت دولت ازحاشیه نشینان جنگل درکرمانشاه
خاک کرمانشاه در انتظار کیمیا شدن

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.