مسوولان عملیاتی شدن فرودگاه آبدانان را در دستور کار قرار دهند
17 مرداد 1402 - 11:25
بازدید 65
5
نماینده حوزه جنوبی ایلام: نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت های آبدانان، گفت: عملیاتی شدن فرودگاه آبدانان باید در دستور کار قرار گیرد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: بهزاد علیزاده روز سه شنبه اظهار کرد: با پیگیری های به عمل آمده از طریق مبادی ذی ربط و تامین اعتبار لازم امید داریم در ۶ ماه دوم سال جاری اقدامات مربوط به بازسازی، تجهیز و عملیاتی کردن فرودگاه آبدانان به منظور استفاده شهروندان شهرستان های حوزه جنوب استان در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بازسازی این پروژه شامل روسازی باند، تعمیر و مرمت ساختمان فعلی، احداث ۵۰۰ متر ساختمان اداری و هواشناسی، مقرهای سپاه و نیروی انتطامی و همچنین مقر آتش نشانی می شود و شرکت فرودگاه نیز برای تامین برج مراقبت آن اعلام آمادگی کرده است.

نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: فرودگاه آبدانان ۱۵۷ هکتار مساحت، ۲ هزار و ۴۰۰ متر طول و ۳۰ متر است.

علیزاده با اشاره به آخرین وضعیت میدان گازی سمند آبدانان نیز یادآور شد: با انجام مطالعات تکمیلی این میدان، اقدامات لازم برای توسعه میدان گازی سمند از طریق شرکت ملی نفت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: براساس نظریه کارشناسان ، میدان گازی سمند منطقه قدح شهرستان آبدانان دارای ظرفیت و ذخایر غنی و با کیفیت گاز است که در صورت بهره برداری روزانه هشت میلیون مترمکعب گاز از این میدان استحصال می‌شود.

وی تصریح کرد: بطور قطع احداث این پالایشگاه می تواند در رفع معضل بیکاری و همچنین ایجاد رونق و توسعه منطقه اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید:
نداشتن پروژه هایی با ردیف ملی مهمترین چالش شهرستان آبدانان
آبدانان سالهاست دستاوردی برای عرضه ندارد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.