۲۴۳ هکتار از مراتع و عرصه‌های طبیعی سنندج طعمه آتش شد
21 شهریور 1402 - 11:43
بازدید 114
2

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سنندج گفت: امسال تاکنون ۲۴۳ هکتار از اراضی ملی، مراتع و عرصه‌های طبیعی این شهرستان دچار آتش سوزی شده است. به گزارش گفتمان: ماشالله اولیایی اظهار کرد: امسال ۱۰۸ فقره آتش سوزی در مراتع و جنگلهای شهرستان سنندج روی داد که با توجه برنامه‌ریزی های انجام شده و […]

منبع : ایرنا
پ
پ

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سنندج گفت: امسال تاکنون ۲۴۳ هکتار از اراضی ملی، مراتع و عرصه‌های طبیعی این شهرستان دچار آتش سوزی شده است.

به گزارش گفتمان: ماشالله اولیایی اظهار کرد: امسال ۱۰۸ فقره آتش سوزی در مراتع و جنگلهای شهرستان سنندج روی داد که با توجه برنامه‌ریزی های انجام شده و نیروهای واکنش سریع، در کمترین زمان مهار شد.

وی یادآور شد: تعداد ۱۱ فقره حریق هم در تفرجگاه آبیدر سنندج به وقوع پیوست که توسط همکاران و آتش نشانی و شهرداری و نیروهای مردمی، پیش از وقوع بحران، مهار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سنندج با بیان اینکه مشارکت حقیقی مردم حلقه مفقوده فرآیند توسعه منابع طبیعی است، افزود: منابع طبیعی یکی از پایه ها و بسترهای اقتصاد مقاومتی است و مشارکت مردم در حفظ این سرمایه ملی، ارزشمند و بی بدیل می تواند به حفظ و پایداری آن بیانجامد.

اولیایی از مردم خواست ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان امانتی برای آیندگان، گزارش تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را به سامانه‌های تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد؛ در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

بیشتر بخوانید:
۳۳ دهیاری کردستان به دستگاه دمنده آتش مجهز شدند
روایتی تلخ از مصائب خشکسالی در لرستان/ فرونشست ۱۰ متری زمین/ خروج نفت و گاز از زمین‌های کشاورزی و چاه‌های آب

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.