احیاء بزرگترین کارخانه صنعتی فویل آلومینیومی غرب کشور تا پایان امسال احیاء می شود
10 مهر 1402 - 11:16
بازدید 41
6

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن از احیاء بزرگترین کارخانه صنعتی فویل آلومینیومی غرب کشور این شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد. به گزارش گفتمان: مجید عربلو با اشاره به واحد صنعتی رزن «صاف» این شهرستان افزود: این واحد صنعتی تا پایان سال گذشته تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود در حال […]

نویسنده : امیرحسین فتاحی منبع : ایسنا
پ
پ

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن از احیاء بزرگترین کارخانه صنعتی فویل آلومینیومی غرب کشور این شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش گفتمان: مجید عربلو با اشاره به واحد صنعتی رزن «صاف» این شهرستان افزود: این واحد صنعتی تا پایان سال گذشته تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت بود که از ابتدای سال‌جاری به صورت کامل تعطیل و راکد شد.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده دادستانی استان و شهرستان و نیز با همکاری سازمان صمت و معاونت صنایع صمت استان و فرماندار شهرستان رزن واگذاری این واحد صنعتی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی دیگری انجام شده و سرمایه‌گذار جدید پیگیر احیاء این واحد بوده و قول مساعد داده که با احیاء و بازگشت به چرخه تولید این واحد صنعتی برای ۲۰۰ نفر در این واحد اشتغال ایجاد کند.

عربلو با بیان اینکه تنها چهار یا پنج واحد صنعتی این‌چنینی در سطح کشور در زمینه واحد صنعتی فویل آلومینیومی داریم، خاطرنشان کرد: این واحد صنعتی سالانه دارای ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن ورق و فویل آلومینیومی بوده و احیاء مجدد آن موجب می‌شود تا بخش مهمی از نیاز کشور به فویل آلومینیومی را مرتفع کند، ضمن اینکه این واحد صنعتی پیش از تعطیلی به بیش از ۱۲ کشور دنیا از جمله آلمان، سوئد، بلژیک، استرالیا، اسپانیا و فرانسه دارای صادرات بوده است.

وی ظرفیت اشتغال این واحد صنعتی را ۲۲۰ نفر برشمرد و یادآور شد: سال گذشته و امسال با مساعدت خوب فرماندار شهرستان رزن اقدامات خوبی برای احیاء واحدهای تولیدی و صنعتی راکد شهرستان انجام شده و از سال گذشته فرماندار رزن در ستاد تسهیل رفع موانع پای دادگستری را نیز به عنوان اهرم باز کردند و این امر از نقش مؤثری در سرعت بخشیدن به احیاء واحدهای راکد و تعطیل سطح شهرستان برخودار بوده است.

عربلو تصریح کرد: در ستاد تسهیل در سال‌جاری علاوه بر واحد صنعتی رزن صاف، واحدهای غیرفعال و راکد الوند گستر، پیشبران خلیج فارس و آذرصنعت برای احیاء و بازگشت به چرخه تولید مصوب شده‌اند که در این ارتباط افراد حقیقی دیگر این واحدها را خریداری کرده‌اند و با واگذاری انجام شده در حال انجام کار هستند که هر یک، واحد جدیدی را در این واحدها مستقر کنند.

وی با بیان اینکه این واحدها از چندین سال پیش تعطیل و راکد و مسئولان ارشد شهرستان با جدیت پیگیر احیاء این واحدها شده‌اند، یادآور شد: در سال گذشته نیز واحد نگین لوله سپاهان با ۳۵ نفر اشتغال مجدد به چرخه تولید بازگشت ضمن اینکه واحد قطعه‌سازان نیز با اشتغال ۱۵ نفر یک فاز آن در بحث تولید شلینگ سال گذشته دوباره فعال شد.

عربلو خاطرنشان کرد: یک واحد در بحث تولید اکسیژن بیمارستانی در شهرستان تعطیل شده بود که با مصوب شدن سال گذشته آن در ستاد تسهیل و پیگیری‌های لازم مشکلات این واحد برای احیاء برطرف شد اما متأسفانه به علت کوتاهی سرمایه‌گذار احیاء این واحد نیمه‌کاره باقی ماند.

بیشتر بخوانید:
طراحی نخستین رآکتور توربین بازیافت برق دنیا توسط همدانی‌ها
راهکار حل مشکلات صنعت مبلمان منبت ملایر چیست؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.