ضریب اشغال تخت در بیمارستان قلب همدان ۷۸ درصد است
11 مهر 1402 - 13:45
بازدید 42
3

کارشناسی گردشگری سلامت و مدیریت اطلاعات سلامت بیمارستان قلب فرشچیان همدان گفت: ضریب اشغال تخت در بیمارستان قلب شهر همدان در سال جاری ۷۸ درصد است که این آمار سال گذشته ۷۰ و سال ۱۴۰۰ حدود ۶۹ درصد بود. به گزارش گفتمان: نادر سیفی روز سه شنبه اظهار کرد: بیمارستان قلب و عروق فرشچیان سال […]

منبع : ایرنا
پ
پ

کارشناسی گردشگری سلامت و مدیریت اطلاعات سلامت بیمارستان قلب فرشچیان همدان گفت: ضریب اشغال تخت در بیمارستان قلب شهر همدان در سال جاری ۷۸ درصد است که این آمار سال گذشته ۷۰ و سال ۱۴۰۰ حدود ۶۹ درصد بود.

به گزارش گفتمان: نادر سیفی روز سه شنبه اظهار کرد: بیمارستان قلب و عروق فرشچیان سال ۱۳۹۴ با همت بنیاد فرشچیان و علوم پزشکی همدان احداث شد و این بیمارستان دارای ۲۲۰ تخت مصوب و ۱۸۰ تخت فعال است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان دارای چهار اتاق عمل همزمان است افزود: عمده تمرکز این بیمارستان بر روی بیماران قلبی شامل آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و جراحی قلب است.

کارشناسی گردشگری سلامت و مدیریت اطلاعات سلامت بیمارستان قلب فرشچیان همدان ادامه داد: مزیت بیمارستان قلب نسبت به سایر بیمارستان ها دارا بودن مجوز پذیرش بیماران بین الملل است و در این راستا قطب منطقه غرب کشور محسوب می شود.

سیفی گفت: این بیمارستان با دارا بودن مجوز گردشگری سلامت علاوه بر پذیرش بیمارانی از استان های کردستان، کرمانشاه و زنجان، می تواند بیماران خارجی هم پذیرش کند که امسال بیمارانی از اقلیم کردستان و ترکیه به این مرکز برای درمان مراجعه کردند.

وی یادآوری کرد: ۹ هزار و ۷۱۴ بیمار قلبی سال ۱۴۰۰ در بیمارستان فرشچیان بستری شدند که این آمار در سال گذشته به ۱۰ هزار و ۱۷۶ بیمار رسید و پنج ماهه ابتدایی سال جاری نیز چهار هزار و ۵۸۹ بیمار پذیرش و بستری شدند.

کارشناسی گردشگری سلامت و مدیریت اطلاعات سلامت بیمارستان قلب فرشچیان همدان اضافه کرد: همچنین تعداد کل بیماران اورژانس در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲ هزار و ۳۴۶ نفر بود که سال گذشته به ۱۴ هزار و ۱۲۵ نفر رسید پنج ماهه سالجاری نیز این آمار هفت هزار و ۱۷۷ نفر ثبت شده است.

سیفی با بیان اینکه آمار ویزیت بیماران قلب در بخش اورژانس ۵۸ هزار و ۲۱۳ نفر در پنج ماهه سال جاری بوده است یادآوری کرد: این آمار در سال گذشته ۱۳۰ هزار و ۲۲۵ نفر و سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۱ هزار بیمار بود.

وی ادامه داد: همچنین شمار مراجعان به آزمایشگاه ۳۸ هزار و ۳۸۳ نفر و مراجعان به رادیولوژی یک هزار و ۴۰۴ بیمار بود.

کارشناسی گردشگری سلامت و مدیریت اطلاعات سلامت بیمارستان قلب فرشچیان همدان بیان کرد: ۶۰۶ عمل جراحی قلب سال گذشته در این بیمارستان انجام شد که این آمار از ابتدای سالجاری تا پایان مرداد ماه به ۲۳۲ عمل جراحی رسیده است.

سیفی اضافه کرد: مجموع گاما اسکن سرپایی و بستری ۲ هزار و ۵۳ مورد، تعداد اکوکاردیو گرافی ۶ هزار و ۵۴۶ مورد، آنژیوگرافی ۲ هزار و ۱۰۴، آنژیو پلاستی یک هزار و ۲۲۰، پیس میکر ۹۶، سی تی اسکن کرونر یک هزار و ۵۰۷ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید:
هم اکنون ۶۰ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند
از جزیره‌ متروکه همدان چه خبر؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.