رویکردهای اقتصادی استان همدان باید از نو ریل‌گذاری شود
12 مهر 1402 - 12:21
بازدید 36
2
استاندار همدان:

استاندار همدان گفت: با توجه به شرایط سخت و مشکلات به ارث رسیده از قبل باید رویکردهای اقتصادی استان را از نو ریل گذاری کنیم. به گزارش گفتمان: علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان همدان و تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی افزود: نامگذاری مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال سرلوحه […]

نویسنده : امیرحسین فتاحی
پ
پ

استاندار همدان گفت: با توجه به شرایط سخت و مشکلات به ارث رسیده از قبل باید رویکردهای اقتصادی استان را از نو ریل گذاری کنیم.

به گزارش گفتمان: علیرضا قاسمی فرزاد روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان همدان و تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی افزود: نامگذاری مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال سرلوحه کار استان است و به همین جهت رشد اقتصادی ۷.۵ درصد را تعریف کرده ایم که ۲.۵ درصد آن ناشی از افزایش بهره وری در دستگاههای اداری و اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید تحول گرا باشند و این مساله از اقدامات و عملکرد آنها مشخص است، ادامه داد: تحول یعنی اقدامات را بررسی و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه دولت مردمی هیچگاه به حاشیه نپرداخت اظهار کرد: مدیران باید از پرداختن به جزئیات و حواشی پرهیز کنند.

قاسمی فرزاد بیان کرد: در ۲ سال گذشته مدیران تلاش خود را کرده اند بنابراین ارزیابی مدیران ساعی و کوشا انجام می شود و مدیران تحول گرا و کوشا معرفی می شوند.

وی ادامه داد: شخصیت حقیقی مدیران در همه حالت مورد احترام است جز مواردی که فسادی بروز کند و ارزیابی عملکرد آنها نیز به شخصیت حقوقی آنها باز می‌گردد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه نگاه مدیران باید بر اساس تحول گرایی برای افزایش کیفیت، افزایش بهره وری و جلب اعتماد عمومی باشد، تصریح کرد: مدیری که اینگونه نباشد باید جای خود را به یک مدیر تحول گرا بدهد.

وی افزود: نگاه دولت به استفاده از جوانان است بشرطی که نباید دچار آزمون وخطا باشیم و اگر کسی در مدیریت تجربه نداشته باشد به مردم و خودش آسیب می‌زند و باعث تضییع اموال می شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه باید زمینه رشد پلکانی نیروهای جوان، انقلابی و نخبه را فراهم کرد تاکید کرد: طرح«زین الدین» در این راستا است که برای اجرای آن پیگیر جذب جوانان از طریق آزمون هستیم که به شکل متمرکز انجام خواهد شد.

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر امسال اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی، قوانین متعدد است که دست و پای مدیران را گرفته و مجلس‌ باید قوانین جاری را که با روح جهادی در تضاد و کار را با مشکل مواجه کرده است را برطرف کند.

استاندار همدان گفت: در بحث کاربری اراضی نباید استفاده از زمین های درجه یک و ۲ مطرح باشد اما وضعیت اراضی که به علت آب دچار مشکل است باید بررسی شود، این در حالی است که از نبودن خانه رنج می بریم و اجاره خانه ها به شدت در حال افزایش است.

وی از جهاد کشاورزی خواست حتی برای حل مشکلات اراضی مناسب برای ساخت مسکن، به طور حتم همراهی کنند و در مقابله با بحران دست مدیران را در اجرای کار بگیرند.

جذب ۹۹ درصدی اعتبارات دستگاههای اجرایی

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه ۹۹ درصد اعتبارات دستگاههای اجرایی جذب شده است، تاکید کرد: اعتبارات دستگاههای اجرایی که اعلام می شود باید به موقع جذب شود تا کارها بسرعت بیشتری انجام شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در آستانه برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان هستیم، یادآور شد: مدیران امروز به برکت خون شهدا پشت میز نشسته اند و به همین جهت مسئولیت آنها بسیار سنگین است و باید پاسخگوی خون شهدا باشند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه ای به استان همدان دارند و از این بابت تشکر می کنیم.

بیشتر بخوانید:
تصویب هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های اقتصادی همدان
باید اقتصاد گردشگری استان همدان بیش از پیش تقویت شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.