واحدهای متخلف در بازار کردستان ۲۷۴ میلیارد ریال جریمه شدند
27 آبان 1402 - 12:57
بازدید 46
3

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:  واحدهای متخلف در بازار استان طی سال جاری افزون بر ۲۷۴ میلیارد ریال به دلیل تخلف های صنفی جریمه شدند. به گزارش گفتمان: فرزاد سردارزاده روز شنبه اظهار کرد: بازرسان این سازمان تاکنون بیش از ۵۱۵ هزار و ۷۵۰ مورد بازرسی از واحدهای […]

منبع : ایرنا
پ
پ

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:  واحدهای متخلف در بازار استان طی سال جاری افزون بر ۲۷۴ میلیارد ریال به دلیل تخلف های صنفی جریمه شدند.

به گزارش گفتمان: فرزاد سردارزاده روز شنبه اظهار کرد: بازرسان این سازمان تاکنون بیش از ۵۱۵ هزار و ۷۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، خدماتی، تولیدی و صنعتی در سطح استان داشتند.

وی اضافه کرد: در نتیجه این بازرسی ها هزار و ۶۳۵ مورد تخلف محرز و پرونده آنها تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده در این مدت را افزون بر ۲۶۴ میلیارد ریال خواند و ادامه داد: افزون بر این موارد ۶ هزار و ۲۸۳ مورد گشت مشترک با حضور تعداد دیگری از دستگاه های اجرایی در بازار استان انجام شد.

سردارزاده اضافه کرد: در نتیجه بازرسی های انجام شده توسط گشت مشترک ۶۶۲ فقره پرونده تخلف به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال تشکیل شد.

وی یادآور شد: در هفت ماهه اول سال جاری ۷۰ مورد بازدید و بازرسی از انبارهای استان هم انجام شده و ۱۸ مورد تخلف عرضه خارج از شبکه در این انبارها شناسایی شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان اظهار کرد: در این مدت هزار و ۶۱۰ مورد گزارش مردمی از تخلف در بازار داشتیم که از این تعداد ۳۳۴ مورد تخلف احراز و پرونده آن به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سردارزاده اضافه کرد: بیشترین پرونده‌های تخلف تشکیل شده در این ایام مربوط به کیف و کفش و پوشاک بوده است.

شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت وغیره با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت، واحد متخلف را معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد آن در مرکز استان مستقر است سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط و زنجیره ای تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید:
ارزش ریالی پرونده‌های تخلف در بازار کردستان ۸۹ درصد افزایش یافت
مسئولان دولتی در کنترل بازار مرغ ناتوانند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.