آشفتگی‌های بصری در نمای ساختمان‌های کرمانشاه آزار دهنده است
28 آبان 1402 - 11:33
بازدید 88
2
استاندار کرمانشاه:

استاندار کرمانشاه گفت: شهرداری با کمک میراث فرهنگی باید مشوق‌هایی برای ترویج استفاده نمادهای بومی در ساخت و سازها قرار دهد تا این فرهنگ نهادینه شود و شهر از این به هم ریختگی و آشفتگی بصری رهایی یابد. به گزارش گفتمان: محمدطیب صحرایی در نشست شورای مسکن استان بر ضرورت به کارگیری ملاحظات اقلیمی، جمعیتی و […]

منبع : ایرنا
پ
پ

استاندار کرمانشاه گفت: شهرداری با کمک میراث فرهنگی باید مشوق‌هایی برای ترویج استفاده نمادهای بومی در ساخت و سازها قرار دهد تا این فرهنگ نهادینه شود و شهر از این به هم ریختگی و آشفتگی بصری رهایی یابد.

به گزارش گفتمان: محمدطیب صحرایی در نشست شورای مسکن استان بر ضرورت به کارگیری ملاحظات اقلیمی، جمعیتی و بافت فرهنگی و اجتماعی در ساخت و سازهای روستایی تاکید کرد و افزود: جانمایی برخی مجموعه‌های طرح مسکن ملی در جوار روستاها، تنها به دلیل کمبود زمین در شهرستان مربوطه و در شرایط اضطرار بوده است.

وی اضافه کرد: این جانمایی ها هیچ مجوزی برای سودجویی عده‌ای افراد منفعت طلب برای انجام ساخت و سازهای بی‌ضابطه در روستاها محسوب نمی‌شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: متاسفانه حتی در بسیاری از روستاهای سراسر استان شاهد ساخت بناهایی با معماری‌های رومی و نماهای غیر بومی و مخرب هستیم که هیچ سنخیتی با تاریخ، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی منطقه ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیستون، طاق بستان و تکیه معاون الملک به عنوان نمادهای بومی منطقه، میراث‌های ارزشمند ما هستند ولی متاسفانه هیچ بازتابی در فضای معماری و شهرسازی ما ندارند و به ندرت می‌توانید ساختمانی پیدا کنید که معماری آن تداعی کننده این مکان‌های مشهور باشد.

صحرایی تاکید کرد: شهرداری با کمک میراث فرهنگی باید مشوق‌هایی برای ترویج استفاده این نمادهای بومی در ساخت و سازها قرار دهد تا این فرهنگ نهادینه شود و شهر از این به هم ریختگی و آشفتگی بصری رهایی یابد.

وی گفت: موفقیت در این عرصه نیازمند دغده‌مندی و دلسوزی مدیران دستگاه‌های مختلف است.

در نشست شورای مسکن استان گزارش طرح های مصوب پروژه های نهضت ملی مسکن، گزارش تامین زمین پروژه های نهضت ملی مسکن روستایی و گزارش جلسات پیگیری پروژه های مشکل دار ارایه شد و مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:
تکمیل طرح‌های نیمه تمام مسکن در کرمانشاه در اولویت قرار گیرد
قطار شهری کرمانشاه کِی به ایستگاه آزادی می‌رسد؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.