۱۲۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه تخریب شد
06 آذر 1402 - 10:37
بازدید 72
3
دادستان کرمانشاه:

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در هشت ماه ابتدایی امسال ۲۳۷ فقره تغییر کاربری اراضی در کرمانشاه شناسایی شده است، گفت: ۱۲۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این مدت در استان تخریب شد. به گزارش گفتمان: حمیدرضا کریمی روز دوشنبه با اشاره به تشدید برخورد دستگاه قضایی با تغییر […]

منبع : ایرنا
پ
پ

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در هشت ماه ابتدایی امسال ۲۳۷ فقره تغییر کاربری اراضی در کرمانشاه شناسایی شده است، گفت: ۱۲۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در این مدت در استان تخریب شد.

به گزارش گفتمان: حمیدرضا کریمی روز دوشنبه با اشاره به تشدید برخورد دستگاه قضایی با تغییر کاربری ها، اظهار کرد: طبق قانون تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی ممنوع بوده و در صورت مشاهده قلع و قمع خواهد شد.

وی افزود: تغییر کاربری باغات و اراضی علاوه براینکه اکوسیستم طبیعی محیط زیست را برهم می زند، امنیت غذایی را هم در آینده با خطر مواجه خواهد کرد.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: براین اساس، دستگاه قضایی با هرگونه تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی و ساخت ویلا به جای آنها، قاطعانه، سریع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه جمعا ۲۳۷ فقره تغییرکاربری باغات و اراضی کشاورزی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۲۸ فقره منجربه قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز شد که داخل این باغات و اراضی کشاورزی ساخته شده بود.

به گفته این مسئول قضایی، تاپایان امسال حکم سایر تغییر کاربری های انجام شده هم اجرایی و قلع و قمع خواهند شد.

کریمی در ادامه با تاکید براینکه دستگاه های متولی همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی باید در راستای شناسایی و مقابله با تغییرکاربری ها هشیاری خود را افزایش دهند، اعلام کرد: افزایش تعداد گشت های کنترل یکی از راه های پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری هاست که این دستگاه ها باید در دستور کار خود قرار دهند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در این استان ۲ میلیون نفری حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید:
دستگاه‌های مسئول برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز بازخواست می‌شوند
۲ میلیون ساخت و ساز غیرمجاز در کشور وجود دارد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.