دستگاه‌های اجرایی به تکالیف قانونی خود در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کنند
08 آذر 1402 - 9:58
بازدید 53
3
استاندار ایلام:

دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز سه‌شنبه ۷ آذر ماه در جلسه شورای اجتماعی و کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام گفت: کمبود مشاور در مدارس استان یکی از آسیب‌هایی است که فقدان آن زمینه‌ساز آسیب‌های دیگری خواهد بود. به گزارش گفتمان: بهرام نیا اظهار کرد: […]

نویسنده : امیرحسین فتاحی
پ
پ

دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز سه‌شنبه ۷ آذر ماه در جلسه شورای اجتماعی و کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام گفت: کمبود مشاور در مدارس استان یکی از آسیب‌هایی است که فقدان آن زمینه‌ساز آسیب‌های دیگری خواهد بود.

به گزارش گفتمان: بهرام نیا اظهار کرد: آموزش و پرورش استان باید در مواجه با آسیب‌های اجتماعی اجتماعی، نسبت به افزایش تعداد مشاوران در مدارس اقدام کند.

دکتر بهرام‌نیا افزود: دانش‌آموزان در این سنین دچار تصمیمات احساسی هستند و با بسیاری از مسائل به دلیل کم تجربگی، برخوردی عاقلانه ندارند که در این حالت وجود مشاور دلسوز و دغدغه‌مند می‌تواند با نقش آفرینی خود از بسیاری از رفتارهای مخاطره آمیز جلوگیری کند.

استاندار ایلام از آموزش و پرورش استان خواست نسبت به جمع‌بندی گزارش عملکرد مشاوران مدارس اقدام و ضمن احصا آمار تعداد مراجعین و نحوه راهنمایی، نتایج حاصله را اعلام کند.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر اینکه نیازمند کار عملیاتی و میدانی در موضوع خودکشی هستیم، ادامه داد: باید براساس آمار و اطلاعات در این راستا برنامه‌ریزی کرد.

وی عنوان کرد: مکالمات تلفنی که توسط اشخاص با اورژانس اجتماعی بهزیستی گرفته می‌شود باید ضبط و هر ۶ ماه یکبار ضمن خروجی این مکالمات، باید تحلیل، کار تحقیقی و میدانی انجام و نتیجه آن نیز در جلسات بعدی منعکس شود.

وی در ادامه با قدردانی از خدمات صورت گرفته در سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: بر همین اساس و با در نظر گرفتن اقدامات ارزنده سپاه در این حوزه، آقای مهدوی بعنوان مدیر کل اجتماعی استانداری منصوب شد.

وی همچنین گفت: به منظور خدمات دهی بیشتر در حوزه پزشکی و ارایه مشاوره، مکانی در شهرستان آبدانان انتخاب خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
مسئولان از طرح‌های سمن‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی حمایت کنند
آسیب های اجتماعی مبتلا به ایلام و راه برون رفت از آن ها

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.