سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزارمیلیاردی تومانی در استان ایلام
16 بهمن 1402 - 9:39
بازدید 31
5
روز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه کارگروه اشتغال استان به ریاست دکتر حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام و با حضور مدیران مرتبط با این حوزه در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد‌.
نویسنده : امیرحسین فتاحی
پ
پ

به گزارش گفتمان: استاندار ایلام در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌ی نفت و گاز، گفت: بیش از ۱۷ حلقه چاه در حال توسعه در مهران داریم که نیاز به خط انتقال داریم که برای انجام این امور، مجموعه‌های نفتی نیازمند جوشکار با آموزش فنی و حرفه‌ای هستند و برای پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی نیز  به جوشکار آرگون نیاز داریم که باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این راستا در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که اشتغال‌های  خُرد، خانگی و متوسط، راه‌گشای توسعه‌ی هر استان است، تاکید کرد: براساس فرمایشات مقام معظم‌رهبری، بر اشتغال خُرد و خانگی در استان تاکید داریم.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: پرورش ماهی در قفس استان سالانه به ۲ هزار تن رسیده و هم‌اکنون سالانه۲ هزار تن ماهی در پشت دریاچه‌ی سد سیمره ایلام تولید می‌شود که با  برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزان تولید از ۲ هزار به سه‌هزار‌ تُن در سال خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با اعطای وام ۵ میلیارد ریالی تا ۱۵ میلیارد ریالی، تعداد متقاضیان این حوزه افزایش یافته است.

دکتر بهرام‌نیا در ادامه با تاکید بر انعکاس دستاوردهای دولت در همه‌ی حوزه‌ها، گفت: ۲۴ واحد تولیدی استان در سال‌جاری احیا و ارتقا ظرفیت داشتند.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: ۱۰۲ هزار میلیارد‌تومان طرح، از جمله ارغوان گستر، ان‌.جی‌.ال دهلران، تولید شمش فولادی در ایوان، کاغذ سنگی چرداول و پتروشیمی هلیلان هم‌اکنون در حال اجراست و بسیاری از این طرح‌ها در  مراحل نهایی برای بهره‌برداری هستند.

بیشتر بخوانید:
هلدینگ‌های بانک ملی در استان ایلام سرمایه‌گذاری کنند
استاندار ایلام: امنیت مطلوبی برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.