پیشنهاد ارتقای ۱۳ منطقه کهگیلویه و بویراحمد به وزارت کشور ارسال شد
23 بهمن 1402 - 20:00
بازدید 73
5
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیشنهاد ارتقای ۱۳ منطقه استان به وزارت کشور ارسال شده که تاکنون سه مورد مصوب و ابلاغ شده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: سید جواد هاشمی اظهار کرد: پیش از انقلاب سه شهرستان بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و هشت بخش در استان وجود داشته است اما به برکت انقلاب اسلامی شهرستان ها به ۹مورد، بخش ها به ۲۲ بخش و شهرها به ۲۳ شهر ارتقا یافته اند.

وی افزود: پیشنهاد ارتقای ۱۳ منطقه استان در دولت سیزدهم به وزارت کشور داده شد که سه شهر سپیدار، ممبی و سرآسیاب مصوب و ابلاغ شد و در مرحله انتخاب شهردار هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشنهاد سه شهرستان مطرح شده، تصریح کرد: پیشنهادات ارائه شده در وزارت کشور تصویب و کار در هیات دولت در حال انجام است و سال آینده شاهد ارتقای بخش‌های متعددی در استان خواهیم بود.

هاشمی بیان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و پای بندی مردم به انقلاب از استان های امن کشور هستیم و اقدامات بسیار خوبی در حوزه امنیتی در سطح استان انجام شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با حدود ۱۶هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع وسعت، یک درصد ازمساحت ایران و حدود یک درصد از جمعیت کشور را دارد وبه طورمیانگین در هر کیلومترمربع آن ۴٢نفر زندگی می کند.

جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری عمـومی نفـوس و مـسکن آبانمـاه ۱۳۹۰، بـه تعـداد ۶۵۸ هزار و ۶۲۹ نفر بود. ۴۹.۹۷ درصد از این جمعیت را مردان و ۵۰.۰۳ درصد را زنان تشکیل می دهند.

این آمار در پنج سال گذشته افزایش یافته و براساس برخی گزارش ها به بیش از ۷۰۰ هزار نفر رسیده است؛ ۵۲ درصد در نقاط شهری و ۴۸ درصد در نقاط روستایی (ساکن و غیر ساکن ) زندگی می کنند.

همه این آمارها نشان دهنده لزوم گرفتن تصمیم های راهبردی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد است تا بتواند بخشی از شکاف ایجاد شده با سایر استان های کشور را پر کند.

بیشتر بخوانید:
نسبت جنسیتی در کهگیلویه وبویراحمد به هم خورد
کمبود معلم و فضای آموزشی در شهر “لیکک” کهگیلویه و بویراحمد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.