خانه‌های غیرمجاز گردشگری در لرستان ساماندهی می شود
15 اسفند 1402 - 14:00
بازدید 31
2
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: خانه های غیرمجاز گردشگری استان باتوجه به نزدیک شدن سفرهای نوروزی ساماندهی می شود.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: عطا حسن‌پور روز سه شنبه اظهار کرد: ۳۰ خانه روستایی در قالب طرح “میزبان سبز” با هدف فراهم کردن شرایط اقامت و پذیرایی از گردشگران در استان شناسایی شده است که در قالب اجرای این طرح، خانه‌های سنتی، دارای بافت قدیمی و استحکام لازم در روستاهای گردشگر پذیر شناسایی و به واحدهای بوم گردی تبدیل می‌شوند.

وی گفت: روستاهای لرستان دارای مناطق بکر و دیدنی و بهترین فرصت برای معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری طبیعی هستند که در این راستا تاکنون۳۰ خانه روستایی در استان شناسایی شده است که این خانه‌ها برای میزبانی از گردشگران آماده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در همه شهرهای استان اجرا خواهد شد بیان کرد: شناسایی این خانه‌ها برای توسعه گردشگری روستایی نقش بسیار مهمی دارد که ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح های گردشگری در نظر گرفته شده است.

حسن پور گفت: لرستان به دلیل وضعیت آب و هوای مناسب و دارا بودن جاذبه‌های گردشگری در حوزه‌های طبیعی و تاریخی، هرساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی است که تلاش می‌شود شرایط برای جذب گردشگر بیشتر فراهم شود.

وی همچنین اضافه کرد: اقامتگاه‌های استان تا پیش از این هشت مورد بوده است که در آینده نزدیک به ۱۴ مورد افزایش خواهد یافت و باتوجه به گردشگرپذیر بودن استان، ۱۰ اقامتگاه دیگر نیز در نوبت دریافت مجوز هستند.

وی بیان کرد: لرستان با داشتن تنوع زیست محیطی و آب و هوایی هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف می باشد و روند افزایش گردشگرپذیری استان موجب پیگیری جدی برای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ساخت هتل‌ها شده است.

ساماندهی روستای گردشگری بیشه

حسن پور همچنین افزود: باتوجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی، فراهم کردن زیرساخت و اتصالات، بهداشت و ایمنی و امنیت روستای گردشگری بیشه جهت ثبت در فهرست بهترین روستاهای سازمان جهانی جهانگردی قرار دارد.

وی گفت: همچنین هماهنگی و همکاری دستگاه‌های عضو خدمات سفر برای تسهیل در امور مرتبط ضروری است تا اقدامات لازم در راستای مستندسازی شاخص های ترویج و حفاظت از منابع مختلف روستای گردشگری بیشه در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر ساماندهی خانه های مسافر غیرمجاز شهرستان دورود ادامه داد: اصلاح و تکمیل تابلوهای راهنمای روستای بیشه به زبان فارسی و انگلیسی و همچنین احداث سردر ورودی به مجموعه آبشار ، توسط دستگاه های مرتبط با خدمات سفر ضروری می باشد.

حسن‌پور با اشاره به معرفی ظرفیت های گردشگری و سلامت استان برای کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق گفت: باتوجه به قرار گرفتن روستای بیشه در فهرست بهترین روستاهای گردشگری جهانی “کمیته ثبت جهانی روستای بیشه” تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: اقدامات دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز باتوجه به مقارن بودن با ماه رمضان باید پیوست فرهنگی و مذهبی داشته و بازدید مستمر از نمازخانه و سرویس های بهداشتی به منظور رفع کاستی ها تا آغاز سفرهای نوروزی در دستور کار باشد.

روستای هدف گردشگری بیشه در حاشیه راه آهن سراسری تهران به جنوب و در کنار آبشاری زیبا به این نام در ۷۰ کیلومتری خرم آباد قرار گرفته است همچنین پنج هزار اثر تاریخی و ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری درلرستان وجود دارد که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید:
استاندار لرستان: شهرداران به دنبال درآمد پایدار باشند
تلخی کام مسافران نوروزی از راه‌های نامناسب به مناطق گردشگری در لرستان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.