تلخی کام مسافران نوروزی از راه‌های نامناسب به مناطق گردشگری در لرستان
07 فروردین 1401 - 19:43
بازدید 195
10
جمعی از مسافران نوروزی با بیان اینکه لرستان دارای جاذبه های گردشگری بی‌نظیری می‌باشد. خواستار توجه ویژه مسوولان استان به بهسازی جاده‌های ارتباطی به مناطق گردشگری شدند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: “حسین دهنوی” که از تبریز برای دیدن آبشار بیشه  به این استان سفر کرده بود از نبود تابلوی راهنمایی برای رسیدن به منطقه گردشگری بیشه گلایه کرد و گفت: برای رسیدن به آبشار مسیری را به اشتباه رفته است.

وی اظهار داشت: جاده های منتهی به این منطقه زیبا بسیار نامناسب بود و وجود ناهمواری در جاده به خودرو وی و همراهانش آسیب وارد کرده است.

به گفته وی نبود تابلوهای علایم راهنمایی و رانندگی و خط کشی نشدن جاده‌ها به خصوص در راه روستاهای هدف گردشگری احتمال سوانح رانندگی در محورهای کوهستانی را افزایش می‌دهد.

یک گردشگر دیگر که از تهران به لرستان آمده بود وضعیت جاده دسترسی به پارک جنگلی مخملکوه را نامناسب توصیف کرد و گفت: این منطقه بسیار زیبا نیاز به توجه دارد.

“هاشم اکبری” افزود: در طی اقامت ۲ روزه در استان لرستان به چند منطقه گردشگری سفر کردم که متاسفانه اغلب مسیرهای دسترسی به گردشگاهها نامناسب بود.

وی توجه به زیرساخت های گردشگری را موجب رونق استان دانست و اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در مناطق گردشگری لرستان، در رونق اقتصادی و رفع مشکل بیکاری تاثیر بسزایی خواهد داشت.

خانم “لیلا سپاسی” که از مشهد به لرستان سفر کرده بود هم گفت: پس از ۲سال محدودیت های سفر به دلیل شیوع کرونا، ایام نوروز امسال فرصت مناسبی برای توسعه و رونق اقتصادی در حوزه گردشگری بود که ظاهرا مسوولان استان لرستان آنگونه که باید نتوانستند برای سفر مردم برنامه ریزی کنند.

وی افزود: وجود جاده های ناهموار در مسیر مناطق گردشگری استان که برخی از این مناطق در سطح کشور بی نظیر می باشد نشان از عدم توجه مسوولان به اقتصاد گردشگری استان است.

وی از راه دسترسی نامناسب، کمبود سرویس بهداشتی، طولانی بودن صف پرداخت عوارض ورودی به مجموعه گردشگری بیشه نیز گلایه کرد.

بهسازی مسیرهای روستایی منتهی به مناطق گردشگری لرستان نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: در سال ۹۷ اعتباری از سوی استانداری لرستان به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای بهسازی راه‌های روستای منتهی به منطقه گردشگری ابلاغ شد.

“مصطفی ملکی صادقی” گفت: در این راستا بهسازی مسیر آبشار “وارک” و “بیشه” خرم آباد، “تونل برفی” ازنا، تالاب های پلدختر، منطقه گردشگری “گل‌هو” سلسله، منطقه گردشگری آب‌گرم نورآباد و همچنین آبشار “چکان” الیگودرز در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: پس از مناقصه در  سال ۹۷ و تخصیص اعتبار، چهار کیلومتر از راه روستایی منتهی به منطقه گردشگری آبشار بیشه خرم‌آباد بهسازی شد اما تاکنون پیمانکار مطالبات خود را دریافت نکرده است و یکی از دلایل مهم اینکه پیمانکاران پروژه ها را تحویل نمی‌گیرند، عدم پرداخت به موقع مطالبات است.

وی افزود: بهسازی راههای دسترسی به منطقه گردشگری بیشه به مناقصه رفته است و بسیاری از آنها اجرایی و آسفالت شد اما در برخی از آن مناقصه ها پیمانکار مناسب جذب نشد و به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کم تاکنون برخی از پیمانکاران مطالبات خود را دریافت نکردند.

ملکی صادقی بیان کرد: تخصیص پایین و کمبود اعتبارات منجر به قطع همکاری با پیمانکاران شد و در این راستا مشکلاتی به وجود آمد هر چند که در ۲ سال گذشته شهرستان سلسله برای منطقه گردشگری گل‌هو اعتباراتی در نظر گرفته است.

وی اظهار کرد: اعتبار و تخصیص مناسب می‌تواند راه‌های دسترسی به منطقه گردشگری لرستان را هموار کرده و از وضعیت فعلی خارج کند.

به گفته وی برای بهسازی راه های روستایی منتهی به مناطق گردشگری مشکلاتی وجود دارد که رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس آن زمینه برطرف کردن مشکلات را فراهم کنند گرچه باید نگاه ویژه برای بهسازی این مناطق در نظر گرفته شود.

سرویس‌های بهداشتی پیش‌ساخته در مجموعه گردشگری بیشه نصب شد

فرماندار خرم‌آباد از نصب سرویس‌های بهداشتی پیش‌ساخته به منظور رفاه حال گردشگران نوروزی در مجموعه گردشگری آبشار بیشه خبر داد.

علی محمد دریکوند در این خصوص اعلام کرد: به منظور رفاه حال مسافرین نوروزی، سرویس‌های بهداشتی پیش ساخته مجهز به دستشور و تهویه در منطقه گردشگری بیشه نصب شد.

وی افزود: پیش از این در بازدیدی که از این منطقه گردشگری داشتیم مسافران نوروزی از کمبود امکانات بهداشتی گلایه مند بودند که بنا شد نواقص زیرساختی منطقه گردشگری «بیشه» در اسرع وقت برطرف شود.

احمدرضا دالوند معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری پیش تر با اشاره به بررسی وضعیت اماکن گردشگری استان افزود: برخی از مناطق گردشگری مانند آبشار بیشه و نوژیان دارای مشکلات زیرساختی هستند که قرار شد سرویس‌های بهداشتی به این مجموعه‌های گردشگری افزوده شود.

آبشار بیشه یکی از آبشارهای زیبای استان لرستان  در کنار راه‌آهن تهران – خوزستان و در نزدیکی ایستگاه «بیشه» قرارگرفته و از این‌رو هرساله پذیرای در ایام مختلف بهار و تابستان پذیرای مسافران زیادی از جای‌جای کشورمان است.

آبشار «بیشه» با چشم‌اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشارهای استان لرستان است. ارتفاع آبشار ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰ متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار است و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است.

در بالای آبشار، روبروی ایستگاه چشمه‌های پر آب متعددی دیده می‌شود که از دل کوه می‌جوشند و از وسط ایستگاه قطار گذشته و آبشار «بیشه» را تشکیل می‌دهند. هوای خنک و با طراوت، سرسبزی و شادابی کوه‌های بلند و دل‌نشین «بیشه» را به یک منطقه دیدنی و جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:
شرایط لازم برای استقبال از مهمانان نوروزی در لرستان فراهم شود
طلای کثیف منطقه گردشگری را از عیار انداخت/ خطر بیخ گوش منابع آب!

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.