اجتماعی
| 3 هفته قبل

استاندار کردستان: نسخه خروج از بیکاری توسعه آموزش های مهارتی است

به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی کوشا روز سه‌شنبه در ششمین همایش سراسری مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سنندج، اظهار کرد: امروز کردستان یکی از استان هایی است که هم چون دیگر استان های زاگرس نشین نرخ بیکاری بالایی دارد و نسخه شفابخش رفع این مشکل، روی آوردن به آموزش های مهارتی است.

وی بیان کرد: وقتی محوریت اصلی آموزش در کشور مهارتی باشد بی شک شاهد رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود.

استاندار کردستان ادامه داد: با این حال کردستان در پاییز و زمستان سال گذشته بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در کشور نسبت به مدت مشابه دوره قبل داشت موضوعی که بیانگر اقدامات انجام شده در استان بود.

زارعی کوشا یادآور شد: رویکرد دولت سیزدهم استفاده از نیروهای متخصص و جوان است و همین باعث شده است شاهد پیشرفت در شاخص های توسعه ای باشیم.

وی اظهار کرد: آگاهی از اهمیت و محوریت موضوع مهارت گامی اساسی در راستای تحقق شعار سال “جهش تولید با مشارکت مردم” است.

زارعی کوشا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به کردستان لقب مجاهدت های خاموش و استانی فرهنگی داده اند، افزود: کردستان یکی از استان های مستعد و با ظرفیت های فراوانی است که به دلایلی هم چون طمع ورزی دشمنان و درگیری مستقیم با ناآرامی هایی که استکبار جهانی ایجاد کرده بود، از مسیر دستیابی به توسعه عقب ماند.

استاندار کردستان ادامه داد: نوع نگاهی که جمهوری اسلامی ایران به کردستان داشته و توجه ویژه دولت سیزدهم به این استان منجر به بهبود وضعیت استان نسبت به گذشته و اجرای کلان پروژه های اثرگذار در آن شده است.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه کردستان یکی از پنج استان معدنی کشور با ذخیره افزون بر یک میلیارد تن ماده معدنی است، بیان کرد: خام فروشی معادن در این استان متوقف شده و زنجیره ارزش در آن شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کردستان یکی از قطب های کشاورزی کشور است، یادآور شد: استان ما دومین تولیدکننده گندم در ایران است و در تولید بسیاری دیگر از محصولات کشاورزی دارای رتبه های اول تا پنجم است.

استاندار کردستان از دیگر ظرفیت های ارزشمند استان را گردشگری خواند و اظهار کرد: مراسم هزار دف در پالنگان با حضور ۵۰ هزار نفر گردشگر از اقصی نقاط کشور برگزار شد که این حاکی از شناخته شدن ظرفیت های گردشگری در این منطقه است.

زارعی‌کوشا یادآور شد: در راستای دیپلماسی مهارتی اعزام آموزشگران به اقلیم کردستان عراق و حضور دانشجویان و مهارت آموزان اقلیم در استان کردستان را شاهد خواهیم بود و امید می رود این مهم به الگوی ارزشمندی در دیپلماسی مهارت تبدیل شود.