مربی بین المللی اسکواش: همدان در آینده قطب اسکواش ایران خواهد شد
24 شهریور 1400 - 13:19
بازدید 171
2
«جهان یوسف زهی» نخستین مربی ملی تاریخ ورزش اسکواش ایران گفت که این رشته ورزشی در استان همدان از استعداد، ظرفیت و قابلیت های قابل توجهی برخوردار است و با توجه به اقدامات انجام شده به طور قطع این استان در آینده به قطب اسکواش کشور تبدیل خواهد شد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «جهان یوسف زهی» روز چهارشنبه در جریان سفر به استان همدان و بازدید از امکانات و کورت های اسکواش این استان، افزود: اسکواش ورزشی بسیار پرتحرک، با انرژی و با نشاطی است که ۸۰ سال سابقه در ایران دارد و این ورزش اولین بار در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان  مورد توجه جدی قرار گرفت.

وی با اشاره به سابقه فعالیت ۶۵ ساله خود در این رشته ورزشی، گفت: در دهه ۷۰ با ساخت کورت در مجموعه ورزشی انقلاب شاهد آغاز رسمی فعالیت این رشته ورزشی در ایران بودیم به نحوی که اسکواش طی ۲۰ سال اخیر رشد قابل توجه و چشمگیری در کشور داشته است.

این مربی بین المللی اسکواش با اشاره به نوپا بودن ورزش اسکواش در استان همدان، اظهار داشت: انگیزه و مدیریت خوب هیات اسکواش استان به گونه ای است که در آینده خبرهای خوبی از این رشته ورزشی در همدان خواهیم شنید چراکه با ساخت ۳ کورت اسکواش، همدان در آینده به قطب اسکواش کشور تبدیل خواهد شد.

به گفته وی، ساخت اولین کورت پارکی اسکواش در بهترین بوستان شهر همدان اقدامی بسیار ارزنده، قابل تقدیر و ماندگار است.

یوسف زهی اظهار امیدواری کرد که به طور قطع در آینده شاهد درخشش ورزشکاران اسکواش ایران در سطح جهان خواهیم بود.

«وزیر جهان یوسف زهی» در سفر به استان همدان از کورت های اسکواش شهید شمسی پور و همچنین پروژه احداث نخستین کورت پارکی در همدان دیدن کرد.

اسکواش استان همدان در آخرین ارزیابی فدراسیون اسکواش رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید:
تنور داغ ورزش همدان با حضور در لیگ‌های کشوری
لزوم حمایت از ورزش شهروندی در شورای شهر بعدی همدان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.