حل مشکلات اقتصادی کشور یک رویای دور از ذهن نیست
02 تیر 1400 - 13:09
بازدید 205
5
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور یک رویای دور از ذهن نیست و راه حل آن در داخل کشور وجود دارد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: محمد مهدی مفتح اظهار کرد: شکل‌ دهی اقتصاد غیر متکی به نفت و مقاوم در برابر تکانه‌های معادلات جهانی و در عین حال دیپلماسی فعال و روابط مؤثر با کشورهای مختلف دنیا در چارچوب سیاست‌های نظام، راهگشای معضلات کنونی حوزه اقتصاد کشور است.

وی افزود: اگر نگاهمان برای ایجاد تحولات مثبت و اساسی در حوزه اقتصادی کشور صرفاً به معادلات سیاسی و اقتصادی خارج از کشور باشد، موفق به حل ریشه‌ای و پایدار مشکلات اقتصادی نمی‌شویم.

مفتح تأکید کرد: توسعه و تقویت اقتصاد درون محور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، مهمترین راهبرد حل معضلات این بخش و بهبود شاخصه‌های اقتصادی و معیشتی است.

وی بیان کرد: با توجه به توانمندی‌ها و قابلیت‌های داخلی، راه حل برطرف ‌سازی مشکلات اقتصادی و معیشتی در داخل کشور وجود دارد و نباید حل مشکلات این بخش را یک کار غیر ممکن و ناشدنی تلقی کرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی به کارگیری متوازن و اثر بخش ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی کشور را راهگشای حل معضل کمبود فرصت‌های شغلی دانست و گفت: تا زمانی که برای تأمین بودجه‌ جاری کشور صرفاً به‌دنبال فروش نفت خام هستیم در نظام بودجه‌بندی به‌عنوان یکی از مهمترین مؤلفه‌های اثرگذار در بخش اقتصاد، دچار مشکل خواهیم بود.

وی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر بر شعارهای اقتصاد محور در آغاز سال نو تأکید دارند و این نشان می‌دهد که راهبرد اقتدار افزونتر ایران در شرایط کنونی حمایت، رونق و جهش تولیدات داخلی است.

بیشتر بخوانید:
در به وجود آمدن مشکلات اقتصادی تنها دولت دخیل نیست
مشکلات اقتصادی بیشترین اثر منفی را بر نیروهای خدماتی گذاشته است

مفتح با بیان اینکه فساد در ابعاد مختلف آن مانند فساد مالی و اداری بزرگترین مانع بر سر راه حل مشکلات کشور به شمار می‌رود که نمی‌گذراند ظرفیت‌های متنوع کشور نتیجه بخش شوند، خاطرنشان کرد: امیدواریم همانگونه که گفته شده مقابله قاطع و هدفمند با فساد و قاچاق اقتصادی یکی از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.