نظارت بر بازار باید از مرحله تولید شروع شود
07 دی 1400 - 11:51
بازدید 114
5
معاون استاندار کرمانشاه: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اینکه نظارت بر بازار نباید تنها به انتهای زنجیره تولید و توزیع یعنی خُرده فروش‌ها محدود شود، تاکید کرد: این نظارت‌ها باید از مرحله تولید شروع شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «بهزاد باباخانی» دوشنبه شب در جلسه تنظیم بازار با دستور کار بررسی چگونگی هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با نظارت بر بازار در استانداری افزود: تعزیرات حکومتی به جرایم مالی که بازدارندگی خود را از دست داده بسنده نکند و از این به بعد با همکاری دادستانی با اصنافی که تخلف مکرر داشته از طریق پلمپ کردن واحد صنفی و یا ابطال مجوز برخورد خواهد شد.

وی همچنین در ادامه گفت: نظارت بر کیفیت و رعایت قیمت مصوب نان دو موضوع بسیار مهم است که تیم های بازرسی و نظارت با مدیریت جهاد کشاورزی در سطح استان موظفند بصورت روزانه کنترل و با متخلفین برخورد نمایند.

باباخانی افزود: با توجه به افزایش اخیر در قیمت نان با هرگونه تخلفی از طرف خبازی ها برخورد و در صورت مشاهده تخلف شدیدترین نوع برخورد تعزیراتی از جمله قطع سهمیه و ابطال پروانه کسب اعمال خواهد شد و در شهرستان ها فرمانداران مسئول پیگیری این موضوع هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه از تشکیل کمیته های اقدام مشترک در سطح استان و شهرستانها برای نظارت و رصد مستمر بازار خبر داد.

باباخانی افزود: این کمیته ها ذیل کارگروه تنظیم بازار استانی فعالیت نموده و بر تشکیل و نظارت مستقیم استانداران و فرمانداران بر تصمیمات متخذه و پیگیری مصوبات آن تأکید شده است.

به گفته او ‎کمیته های استانی به ریاست استانداران تشکیل می گردد و در غیاب استاندار، معاونین هماهنگی امور اقتصادی استاندار ریاست جلسه را بر عهده خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دبیرخانه کمیته در اداره کل تعزیرات حکومتی استان مستقر بوده و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان نیز دبیری جلسات را بر عهده خواهد داشت.

وی ادامه داد: روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی وصنعت؛ معدن وتجارت و نیز روسای بسیج اصناف و اتاق اصناف استان نیز به عنوان اعضای کمیته تعیین گردیده‌اند.

او توضیح داد: ضمناً کمیته های متناظر شهرستانی با ریاست فرمانداران نیز در شهرستان‌ها تشکیل می گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه همچنین در جلسه و بینار ملی تخصصی مهارت آموزی و اشتغال سربازان به ریاست دکتر کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور نیز گفت: طرح مهارت آموزی و اشتغال سربازان نیازمند تعیین ردیف مطمئن و قابل تحقق برای تامین منابع مالی طرح است.

باباخانی در این جلسه به نمایندگی از سایر استان‌های کشور به بیان مشکلات و ارائه پیشنهادات کارگروه های استانی پرداخت.

وی توضیح داد: این کارگروه در جهت اجرایی شدن برنامه‌های مدنظر مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد اشتغال پس از فراغت از خدمت برای سربازان مهارت دیده برنامه ریزی شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هزار واحد صنعتی و تولید با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی دارد.

بیشتر بخوانید:
گرانی لحظه ای اجناس و کالاهای اساسی و نبود نظارت در بازار
سخنگوی کمیسیون برنامه‌و بودجه مجلس: کمبود و گرانی حاصل عدم نظارت مؤثر بر بازار است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.