استاندار کرمانشاه: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین باید اندیشیده شود
31 مرداد 1401 - 11:12
بازدید 49
5
استاندار کرمانشاه در دیدار سرکنسول عراق در استان کرمانشاه بر ضرورت هم‌افزایی و همکاری مسئولان ۲ کشور برای ایجاد تمهیدات و زمینه‌های لازم برای برگزاری باشکوه و شایسته مراسم بزرگ اربعین حسینی تاکید کرد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «بهمن امیری‌مقدم» یکشنبه شب در دیدار «جعفر ستار الخزاعلی» سرکنسول عراق در کرمانشاه، بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی(ع) تاکید کرد و افزود: مشتاقان زیارت عتبات عالیات و اباعبدالله علیه‌السلام در ایران بسیار زیاد و گسترده هستند و علاقه‌مندی ایرانیان برای حضور در مراسم اربعین حسینی وصف نشدنی است.

وی با تشکر از میزبانی و میهمان‌نوازی مردم عراق از زائران ایرانی اربعین گفت: عراقی‌ها انصافاً میزبانان خوبی برای اربعین هستند که این موضع نشات گرفته از ریشه های دینی، فرهنگی و تاریخی دو کشور است که یک پیوند ناگسستی بین مردم ایران و عراق را رقم زده است.

امیری مقدم در عین حال تاکید کرد: لازم است با هم‌افزایی و همکاری مسئولان ۲ کشور ایران و عراق نواقص و کمبودهای موجود در مسیر تردد زائران ایرانی به عراق رفع شود تا عاشقان اباعبدالله علیه‌السلام با کمترین مشکل در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور پیدا کنند.

در این دیدار برخی محورهای لازم برای پیگیری از سوی استانداری دیالی با هدف ورود و تردد راحت تر زائران ایرانی از مرز خسروی مطرح و توافق لازم برای پیگیری آنان صورت گرفت.

سرکنسول کشور عراق در استان کرمانشاه نیز با بیان این‌که عشق عراقی‌ها به امام حسین(ع) سبب علاقه آن‌ها به خادمان اباعبدالله علیه‌السلام است، گفت: ما تمام تلاش خود را برای حضور و ورود آسان و راحت زائران اربعین حسینی از مرز خسروی و عبور از استان دیالی به سمت شهرهای زیارتی عراق را به کار می‌گیریم.

بیشتر بخوانید:
استاندار: کرمانشاه مسیر اصلی زوار اربعین و عتبات عالیات است
تردد غیرمجاز از مرزهای کرمانشاه انجام نشده است

«جعفر ستار الخزاعلی» قول داد که درخواست‌ها و موارد مطرح‌شده از سوی استاندار کرمانشاه برای تسهیل تردد زائران اربعین را با تمام توان و در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری کند.

امسال مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه نیز به روی زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی (ع) بازگشایی شده است.

مرز رسمی خسروی در شهرستان قصرشیرین از ۲۳ مرداد ماه مصادف با ۱۶ محرم الحرام آغوش امن خود را برای پذیرایی از زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی برای عزیمت به عراق گشود و اکنون یکی از مرزهای فعال کشور برای تردد زوار کشورمان است.

پایانه مرزی خسروی یکی از بهترین و مجهزترین پایانه‌های خاورمیانه است و با امکانات سرمایشی، ۵۸گیت‌ و سایر امکانات رفاهی آماده خدمت به زائران اربعین از سراسر کشور است.

در قصرشیرین ۱۴ هتل، مهمانپذیر و زائرسرا و واحد اقامتی با ظرفیت یک هزار و ۵۰ تخت نیز برای پذیرایی از زائران و اسکان آن ایجاد شده است.

مرز رسمی خسروی  – منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.