سه هزار میلیارد ریال اعتبار به ثبت جهانی هگمتانه اختصاص یافت
31 خرداد 1402 - 15:39
بازدید 60
2
شهردار همدان: شهردار همدان گفت: زیرساخت های لازم برای ثبت جهانی هگمتانه منطبق با استانداردهای مدنظر ارزیابان یونسکو در حال انجام است و سه هزار میلیارد ریال بودجه برای آن اختصاص یافته است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «سید مسعود حسینی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهریور ماه زمان سفر ارزیابان یونسکو به همدان است و تمام ارکان شهرداری برای به سرانجام رساندن وظایف محول شده، شبانه روز در تلاش هستند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم اصناف همدان مشارکت و همکاری لازم را در روان سازی اجرای طرح گذر گردشگری و سایر استانداردهای یونسکو در ثبت جهانی هگمتانه داشته باشند.

شهردار همدان بیان کرد: احیا و بازسازی خانه های تاریخی، کاروانسراها، راسته بازارها، جداره سازی پیاده راه بوعلی، اکباتان، شهدا، زیباسازی نقاط آسیب دیده منظرشهری و ساماندهی مشاغل و زیباسازی شهری از اقدامات در حال اجرای مدیریت شهری است.

وی با اهمیت شمردن نقش رسانه ها در فراهم سازی فضای مثبت تبلیغاتی در تحقق این ثبت جهانی گفت: رسانه ها نقش مهمی در تحقق این هدف جهانی دارند.

حسینی افزود: دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را برای ایجاد زیرساخت های لازم در این طرح دارند و توقع داریم اصناف با جدیت بیشتر مشارکت کند.

وی لازمه جلب رضایت همه جانبه بازاریان را تشریح اهمیت اجرای این طرح جهانی دانست و گفت: سهم همدان در جذب گردشگر خارجی ناچیز است و این طرح تحول اساسی در حوزه گردشگری و اقتصادی همدان خواهد داشت.

پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» در بهمن ماه سال گذشته به یونسکو تحویل داده شد.

این پرونده شامل تپه هگمتانه، بازار و بافت تاریخی است که برای ثبت جهانی آماده‌سازی شده است.

در این پرونده حدود ۱۰۰ هکتار درنظر گرفته شده که شامل تپه هگمتانه، بازار، بافت و ۱۴۰ اثر تاریخی است و با ثبت جهانی این اثر، انتظار می‌رود بافت تاریخی، بازار سنتی، مسجد جامع و پیاده راه‌های شهر همدان حفظ شود.

استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری است که بیش از یک‌هزار مورد از آنها ثبت ملی شده اند.

بیشتر بخوانید:
برای ثبت جهانی هگمتانه نیازمند حمایت رسانه ها هستیم
ثبت جهانی منظر تاریخی هگمتانه تا همدان در سال ۱۴۰۱ ‌قطعی است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.