کردستان ظرفیت بزرگ فرهنگی برای برنامه‌های فاخر کشوری دارد
03 بهمن 1402 - 10:26
بازدید 43
2

استاندار کردستان گفت: استان کردستان ظرفیت‌های بسیار بزرگ فرهنگی هنری برای اجرای برنامه‌های فاخر کشوری دارد. به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی کوشا در راستای همفکری و توجه ویژه به کودکان و نوجوانان استان کردستان و پربار کردن برنامه‌های فرهنگی برای نسل آینده ساز، با مدیرعامل و معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در […]

منبع : ایرنا
پ
پ

استاندار کردستان گفت: استان کردستان ظرفیت‌های بسیار بزرگ فرهنگی هنری برای اجرای برنامه‌های فاخر کشوری دارد.

به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی کوشا در راستای همفکری و توجه ویژه به کودکان و نوجوانان استان کردستان و پربار کردن برنامه‌های فرهنگی برای نسل آینده ساز، با مدیرعامل و معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران در نشستی صمیمانه به بحث و گفتگو پرداخت.

استاندار کردستان در این دیدار اظهار کرد: کردستان ظرفیت اجرای برنامه های فاخر کشوری دارد که جشن هزار نفری روزه اولی‌ها و جشن تکلیف چهار هزارنفری دانش‌آموزان دختر در سنندج و سایر شهرهای استان نمونه بارز آن است.

وی ضمن استقبال از برپایی نمایشگاه و فروشگاه اسباب‌بازی ساخت شرکت‌های داخلی در استان، خواستار اجرای برنامه‌های فاخر کشوری در کردستان برای کودکان و نوجوانان شد و گفت: مجموعه استانداری کردستان از اجرای این رویدادهای فرهنگی حمایت خواهد کرد.

زارعی کوشا یادآور شد: تماشاخانه سیار و ویژه برنامه‌های پیک امید ظرفیت خوبی است که در این بستر می‌توان به روستاها و کودکان روستایی و مناطق منفصل شهری با این حرکت توجه ویژه ای کرد.

در این نشست مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز خواستار برنامه ریزی معاونت فرهنگی برای یک رویداد فرهنگی هنری خاص به صورت کشوری در کردستان شد.

حامد علامتی افزود: مناطق منفصل شهری در اولویت برنامه ریزی کانون است و تلاش خواهیم کرد در نایسر یک پایگاه خوب برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم.

وی به حمایت مادی و معنوی کانون از نویسندگان بومی که به زبان کردی کتاب‌های فاخر برای کودکان و نوجوانان می نویسند، اشاره کرد و گفت: کتاب چهره‌های ‌ فاخر فرهنگی و هنری کردستان در قالب نامداران کانون چاپ خواهد شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: ما به کردستان نگاه ویژه ای در تخصیص اعتبارات فرهنگی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم در جذب نیروی انسانی به مهارت مربیان توجه کنیم.

بیشتر بخوانید:
دبیر کمیسیون ملی یونسکو: مردم کردستان مرزداران فرهنگی ایران هستند
نماهنگ «کردستان من» در سنندج رونمایی شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.