رمان «ژِن» اثر نویسنده کرمانشاهی منتشر شد
29 اسفند 1402 - 14:30
بازدید 77
4
انتشارات سرانه رمان «ژِن» قصه‌ یک شبانه‌روز زندگی روزمره‌ زنی کُرد روستایی اثر «علی غلامی» نویسنده کرمانشاهی را در ۱۵۶ صفحه و با قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال منتشر و روانه بازار کرد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: ژن در فرهنگ کُردها «سراوان» نامیده می شود. یعنی سرپرست، راهبر، مدیر و ستون زندگی است؛ به واقع جان مایه و روح زندگی است و نبودش شیرازه حیات را از هم می پاشد.

کتاب، روایت زندگی یک زن کُرد در طول یک شبانه روز است. داستان مادری است که حتی پیش از بیدار شدن از خواب در پس ناخودآگاه ذهن خویش نگران سلامت فرزندانش است و پس از یک روز، کار و تلاش فراوان دوباره به خوابی ختم می شود که سرشار از بیم و امید برای آینده جگر گوشه‌هایش است.

دکتر علی غلامی که از سال ها قبل در بطن فرهنگ دیار کرمانشاهان برای ثبت و ضبط سبک زندگی و فرهنگ کهن و دیرباز عامه‌ مردمان کُرد به شیوه‌ای متفاوت و البته جذاب قلم می‌زند و چندین کتاب مانند ریخک در چهار جلد، رمـان ۲ جلدی لیلا، رمان گُلَم کَو را روانه بازار کتاب کرده است، در این اثر هم به شکلی دیگر نقش مهم زنان را در زندگی ترسیم و توصیف کرده است تا یادمان نرود در عصری که به واسطه‌ سبک زندگی و دگرگونی در ابزارها و شیوه های تولید، تا حدود زیادی زنان از متن به حاشیه‌ زندگی رفته‌اند، جایی که در گذشته‌ای نه چندان دور، ستون زندگی بر دوش زنان استوار بـوده اسـت.

اثر ژن با نگارش شیوا ، روان و دلنشین پلی میان نسل حاضر و گذشته ایجاد کرده و می‌تواند برای همه اقشار و سلایق جذابیت لازم را داشته باشـد و در عین حال بـــه عنـوان منبعی پیش روی فیلم‌نامه نویسان و پژوهشگران فولکلور و فرهنگ عامه‌ کُردها قابل استفاده و بهـره‌بـرداری باشد.

صفحه آرایی این کتاب را هستی مرادی و طراحی جلد را طنین جابری و ویراستاری آن را مشترکا ثریا صیدمرادی، آرزو غلامی و آمنه قنبری انجام داده‌اند.

انتشارات سرانه فعالیت خود را در کرمانشاه از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده و تاکنون حدود ۲۰۰ عنوان کتاب را منتشر و روانه بازار کرده است.

بیشتر بخوانید:
مجموعه شعر «در سفارت آغوش تو» اثر شاعر کرمانشاهی منتشر شد
محفل ادبی و عصر شعر حکیم نظامی گنجوی در کرمانشاه برگزار شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.